Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 01-05-2012 17:44:09
Computers & Telefonie

Mediamarkt / negatief koopadvies gekregen

Sonjaatje schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:27: of je iets mag teruggeven in een winkel en onder welke voorwaarden bepaald een winkelier zelf, het is geen recht van de klant.

helaas kan je niet bewijzen wat de verkoopmedewerker heeft gezegd, dus denk dat je aan het korste eind trekt.

de wet staat toch boven elke "algemene voorwaarden"? je kan een koop toch ontbinden volgens de wet? als dat mogelijk is via een wet, hoe sterk is een algemene voorwaarde dan nog?

naitsoezn schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:28: in principe geldt bij een aankoop in een winkel (dus geen webwinkel): "koop is koop". mediamarkt biedt echter de mogelijkheid om geld retour te krijgen als er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan, zo valt hier te lezen:
https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket_faq&ticketcatid=71">https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket_faq&ticketcatid=71

ik zie niet direct deze aankoop als uitzondering:

uitgesloten van retour en omruiling zijn:

1. prepaid- en softwarepakketten.
2. licentiegebonden producten.
3. navigatieapparatuur.
4. desktopcomputers en notebooks.
5. satelliettunerpakketten en smartcards.
6. hygi?nische producten.


m.i. heb je dus gewoon recht op je geld terug, mits je aan de voorwaarden van mediamarkt voldoet:

1. de klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
2. het product dient aangekocht te zijn in een in nederland gevestigde vestiging van media markt.
3. het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
4. het product is ongebruikt.


misschien nog eens teruggaan en bij een andere verkoper proberen? en dan gewoon een uitdraai van hun eigen website meenemen....

het product valt inderdaad niet onder de het kopje "uitgesloten van retour en omruiling zijn". het enige punt is punt 4 onder het kopje "m.i. heb je dus gewoon recht op je geld terug, mits je aan de voorwaarden van mediamarkt voldoet".

ik vroeg naar een andere medewerker maar dat kon niet, er was geen manager aanwezig volgens hem. hij belde wel gelijk de beveilig! schandalig! alleen om het feit dat hij mij nergens kon laten zien waar staat dat je 10% retour kosten moet betalen.