Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

anja klein
anja klein - 06-12-2013 11:25:11
Computers & Telefonie

Mobiele telefoon kijkshop is niet gerepareerd

Ik heb de volgende mail gestuurd:
goedemorgen,



via deze mail wil ik mijn beklag doen over de gang van zaken over reparatie cq vervanging van een mobile telefoon.



begin augustus kocht ik, in een filiaal van jullie in breda, een mobile telefoon. ( een yarvik,novo compact ,smartphone)

nadat ik de telefoon enkele keren heb opgeladen, laad deze niet meer op.

wat bleek??? het contactje tussen de batterij en telefoon is los.

ik ging met de telefoon terug naar het filiaal in breda.

daar werd me te verstaan gegeven dat ik bij yarvik moest zijn.

hieruit blijkt dus al dat uw personeel niet op de hoogte is van het te nemen traject bij een klacht.

de kijkshop moet de klacht afhandelen en niet yarvik.

ik heb de telefoon wederom aangeboden bij de kijkshop, deze keer in mijn woonplaats hellevoetsluis.

ik heb gevraagd om vervanging van het toestel dan wel reparatie.

van vervanging kon volgens de medewerker geen sprake zijn, dus zou hij worden gerepareerd.

de telefoon is op 9 november ingeleverd.

gisteren, 3-12-2013, kon ik de telefoon ophalen.

maar bij aankomst in het filiaal bleek dat de telefoon niet was gerepareerd.

er werd ons verteld dat wij verantwoordelijk worden gehouden voor het defect aan het toestel.

dit kan natuurlijk niet.

ik heb nagevraagd wat mijn rechten zijn en kreeg dit antwoord:



u kunt een aangetekende brief/mail sturen naar het hoofdkantoor van kijkshop dat het product binnen 6 maanden na aankoop een defect vertoond en dat er dan in de wet vanuit wordt gegaan dat het product bij aankoop al een defect had.
kijkshop zal echt moeten bewijzen (dus niet gewoon maar stellen) dat het defect door uw toedoen is gebeurd.
als ze dat niet kunnen bewijzen heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging van het apparaat.





ik ben erg benieuwd naar uw reactie.

mijn eis is: een vervangend toestel, reparatie of mijn geld terug.



met vriendelijke groeten,

mevrouw [edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]


filiaalnummer:1065