Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

er
erky - 22-01-2014 13:54:53
Computers & Telefonie

Laptop "pikt" nieuwe router niet.

Hoi boppe1943,
de vorige router deed het goed. je hebt nu een nieuwe router van de provider en na installatie door een zzper heb je een niet werkende installatie gekregen. is die zzper in opdracht van de provider aan de slag gegaan, of heb je deze zelf benaderd? je hebt nu een zaak die eigenlijk de zorg van de provider is en/of ook van de zzper en laat je niet weerhouden door dure belminuten.

schrijf dus een papieren brief naar telfort en eis een werkende installatie, geef daarbij aan dat je per de datum van installatie van het nieuwe spul een groot deel van je geld terug wilt en binnen 14 dagen een deugdelijke werkende installatie.
heb je zelf de zzper in dienst genomen, schrijf dezelfde brief aan hem en verzoek om samen met de provider er uit te komen. je hebt ook op installaties garantie!

technisch heb ik nog wel een paar tips, maar die zijn vooral bedoeld voor techneuten. er was al gezegd dat je het kanaal van de router kon verzetten.

let ook op of er andere storingsbronnen zijn, zoals een magnetron, dect telefoons (ook van de buren), maar wat mij betreft is de router de meest voor de hand liggende veroorzaker. was de vorige router een 802.11g, de nieuwe router zou best een 802.11n kunnen zijn, maar wat zit er in jouw laptop?

succes!
erky