Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

herrdroetker
herrdroetker - 20-03-2014 22:29:57
Computers & Telefonie

Aangetekende brief met ontvangstbevestiging is veranderd.

Freunde und freundinnen,

de opname van telefonische verkoopgesprekken voor telefonieabonnementen is van nul en generlei waarde. daarin staat weergegeven dat u met "ja" antwoordt op uiteenlopende vragen en niet dat u kennis heeft genomen van de voorwaarden van de overeenkomst die u telefonisch werd aangeboden (de wettelijke "informatieplicht"). deze moeten namelijk integraal aan u worden voorgelezen en door u zodanig worden bevestigd dat u ze begrijpt en accepteert voordat u de overeenkomst telefonisch kunt sluiten.

waarom?
omdat deze voorwaarden bij pretium klaarblijkelijk belangrijk genoeg zijn om u achteraf na het sluiten van de overeenkomst aan te houden en te bedreigen met een incassoprocedure als u geen gevolg geeft aan die voorwaarden.

de overeenkomst met pretium telecom omvat meerdere bladzijden met zeer kleine lettertjes. het voorlezen daarvan duurt minimaal twintig minuten. met de verificatie van begrijpen en instemming van de klant moet daar toch wel 1 uur voor worden gerekend.

dit was precies het mankement in de huidige wet overeenkomsten op afstand dat (eindelijk) op 13 juni 2014 is opgelost met de bepaling dat telefonisch aangeboden overeenkomsten altijd schriftelijk moeten worden bevestigd.

in http://herrdoktoroetker.angelfire.com/">de telefoongids leest u alle bijzonderheden.

gesundheit!
herrdoktoroetker