Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

he
hetkanbeter - 23-02-2009 19:33:06
Computers & Telefonie

korting? je wordt gewoon voor de gek gehouden waar je bij staat!

momenteel wordt je scheel van alle affiches en dergelijke die je overal in je gezichtsveld geduwt krijgt met giga afprijzingen, voordeel, korting etc etc.
neem bijv kruidvat. iedere week afgeprijst... nou als je de moeite neemt om het "actieprijs" kaartje omhoog te klappen en de reguliere prijs te bekijken zie je dat de van/voor prijs aangepast is en de actieprijs gewoon de normale prijs is (de duoverpakkingen zijn wel weer voordeliger maar wat in het schap staat is 9 van de 10 keer niet eens afgeprijst al komt dat wel zo over).
 zo ook bij elektronica winkels, saturn adverteert deze week met een phillips 32 inc full hd tv van 699 voor 599!!! wauw, maar als je op internet kijkt zie je dat de tv ook voor de reguliere prijs van 600 euro te koop is! mooie aanbieding, niet dus!


ik erger me aan dit soort aanbiedingen en advertenties, ik vind ze misleidend en juist in deze periode (ik snap dat de winkels ook willen overleven maar deze recessie is misschien ook maar goed) er zijn 1000 en 1 winkels die dezelfde producten aanbieden... de tv (eerder vernoemd) is varierend van prijs 1000 euro! (helemaal gek) tot 600 euro!


eigen verantwoording? ja! maar je moet wel flink wat uurtjes graven wil je tussen alle rotzooi advertenties nog iets degelijks ontdekken. gek wordt ik ervan!


kopen op afbetaling! mensen de goot in helpen noem ik het! ja soms bied het uitkomst, voor een bijstandsmoeder wiens wasmachine kapot is gegaan en geen geld op de plank heeft liggen en het product dus noodzaak is. maar er wordt ook mee geadverteert! schandalig!
ik snap dat luxe tegenwoordig onderdeel is van het dagelijks leven maar in deze tijden mag het wel iets nuchterder, back to basic.
niet beter worden over de rug van een ander?


zo ook bij de shell tankstations, de zogenaamde weekaanbieding.... medewerkers worden verplicht (doe je dit niet dan is dit reden tot ontslag) om de weekaanbieding te promoten, tot grote ergernis van klanten! dingen worden je aangesmeert die je niet wil hebben, klanten nemen het er dan maar bij om van het gezeur af te zijn...
waar zijn we mee bezig? de een zijn dood is de ander zijn brood? ach wat maakt het uit? die paar euro? maar zo gaat het overal, altijd is er wel weer iets nieuws, of een geweldige aanbieding... die eigenlijk helemaal niet zoveel voordeliger is! mensen worden misleid, denken een goede deal gemaakt te hebben maar worden bij de neus genomen ze besparen een paar cent per keer maar zijn op lange termijn honderden euro's lichter aan producten die ze helemaal niet nodig hebben. het artikel dat zogenaamd "afgeprijst" is is vaak niet eens afgeprijst: oorspronkelijke prijs is zegge 120 euro, de advertentie verteld de consument dat het artikel oorspronkelijk zegge 200 euro kostte maar nu te krijgen is voor de helft! dus 100 euro.. goh, snel kopen, wat een voordeel!


het zal misschien allemaal wel oud nieuws zijn of al duizend keer besproken maar er is niets veranderd. de consument heeft het recht te weten waar je aan toe bent en in deze tijden je zuurverdiende geld eerlijk uit te geven.


hopelijk scheid de recessie het kaf van het koren en vallen de rotte appels om!