Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

re
redfoxdeltaecho - 24-11-2010 16:39:17
Auto & Vervoer

Hoe komt mijn dochter aan haar Studenten OV chipkaart?

Ik ben een gefrustreerde vader van 2 kinderen die nog studeren. ik stuur u deze klacht/vraag namens mijn dochter rosalie en zoon marcel . ik behartig hun belangen bij de (ib groep) duo en in deze ook bij de aanvraag van de studenten ov-chipkaart. rosalie is in februari 18 geworden (geb [edit redactie]) . in de zelfde maand hebben wij voor haar de studentenkaart aangevraagd, dit is echter fout gegaan. ik heb een formulier gebruikt dat ik nog had liggen, ik had bij een eerdere aanvraag voor mijn zoon 2 formulieren ontvangen.

alle gegevens voor rosalie waren goed ingevuld, echter bij ontvangst bij ov kaart is daar niet op gelet, is de barcode gebruikt die op het formulier vermeld stond. had ik niet gezien. hierin zaten de gegevens van mijn zoon marcel. enkele weken later ontving rosalie een ov chipkaart met haar foto maar met de gegevens van marcel. dus een dubbele kaart op zijn naam ook nog.......
hierover is contact op genomen door mij, werd me gezegd de foute kaart terug te sturen met formulieren die men ons zou toesturen. zogezegd zo gedaan. dan krijgen we bericht dat wij melding gemaakt hebben van verlies of diefstal. het al in het geheel niet klopt. weer gebeld.
drie kwartier met een dame aan de telefoon gezeten, ze had van alles na gezocht maar er was niets over mijn dochter te vinden. ze kon gerust een nieuwe kaart aanvragen. zo gezegd zo gedaan. [edit redactie]
werd afgewezen omdat ze al in het bezit zou zijn van een kaart. dat was dan al april.(geen grap) ondertussen zijn er vele maanden en vele telefoongesprekken voorbij, diverse keren werd ons verzekerd dat rosalie gerust een kaart kon aanvragen, gedaan en weer afgewezen. had toen al voor meer dan 30 euro belkosten, wie betaald die?
die verzekering kregen wij oa van de heren [edit redactie: volledige namen noemen]. men zou het een etage hoger neerleggen en dan zou ik die week teruggebeld worden, ik zit nog te wachten. lose beloften geven en afpoeieren van klanten doen ze wel goed.

blijkbaar zitten er een stelletje amateur it-ers die met verschillende databases werken die niet met elkaar communiceren en er is geen menselijke controle.
het lijkt mij dat de gegevens worden ingescand in een database, de verantwoordelijke persoon aan de telefoon moet kunnen vinden. en die ziet niets.
hetgeen in de gehele organisatie lijkt te ontbreken, communicatie
wie dit nu voor rosalie recht kan zetten interesseert mij niet, ik wil dat de zaak grondig wordt uitgezocht.
het gehele verhaal begon rond 5 februari, is nog steeds niet opgelost, heb ondertussen bijna 100 euro belkosten, vele uren zware ergernis, vele vrije uren en nu dus maandag de ov studentenkaart van mijn zoon ook nog geblokkeerd. wie weet hier nu nog de oplossing ??? het gaat van kwaad tot erger.