Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ce
cesa1990 - 09-05-2011 22:11:06
Auto & Vervoer

Opgelicht door Klantenservice ???

Goede avond,

ik ben 21 jaar, ik heb een spierziekte waardoor ik afhanelijk ben van een electrische-rolstoel en woon in boxmeer. ik wilde afgelopen donderdag met een vriend afspreken in nijmegen om de stad in te gaan. ik heb woensdag dus flink met de ns en veolia een aantal keren gebeld over de rolstoeltoegankelijkheid. de klantenservices van ns en veolia vertelden mij dat er geen assistentie-verlening mogelijk was op het station van boxmeer, omdat de treinen tussen boxmeer en nijmegen geschikt zijn voor alle soorten rolstoelen (óók electrische rolstoelen). de assententie-verlening voor op het station in nijmegen was wel gewoon geregeld.
om er 100% zeker ervan te zijn dat ik de volgende dag kon stappen met mijn vriend heb ik dus een aantal keren gebeld met de klantenservices. op de donderdag heb ik netjes een ticket gekocht. ik heb op 3 treinen staan wachten, maar helaas. de hoogte van de treinen waren zéker tussen de 20 á 30 centimeter lager dan het perron van het station in boxmeer. daar sta ik dus op het station met een ticket in mijn hand waar ik niets mee kan.
ik heb terplekke gebeld naar beide klantenservices (ns en veolia), maar daar werdt er mij dit keer vertelt dat het opeens niet mogelijk was om met de rolstoel te reizen. dit vind ik erg vreemd.

nu heb ik nog een andere probleem. ik wil het aankomende schooljaar een mbo-opleiding in nijmegen volgen (aanmelding en allerlei andere zaken zijn netjes geregeld) en nu kom ik met deze operbare-vervoer-probleem. ik wil zeker niet mijn opleiding afblazen door dit probleem. ik heb namelijk al een jaar lang thuis gezeten vanwege een taxi-vervoer-probleem (geen operbaar-vervoer) naar een andere opleiding, wat ik afgeblazen heb.

in het kort door ns en/of veolia kan ik volgend jaar waarschijnlijk niet naar mijn opleiding.

is dit openbaar vervoer ook echt openbaar vervoer?
volgens mij zit er wel iets in van discriminatie?

ik wil jullie vragen wat ik nu hiertegen het beste kan doen.
ik voel me namelijk wel behoorlijk opgelicht door de klantenservices!

met vriendelijke groet,

cemal sarioglu