Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sk
skan - 01-05-2012 17:21:10
Computers & Telefonie

Mediamarkt / Negatief koopadvies gekregen

Hallo,

afgelopen weekend ben ik naar de mediamarkt gegaan om een apple tv te kopen (21:00), helaas was deze al uitverkocht. ik zag toen een soort gelijk product en vroeg aan een mediamarkt medewerker of ik anders dat product kon kopen. ja dat kan! je kan er net zoveel mee als met de apple tv, hij is misschien nog wel beter! waarop ik vroeg; dus ik kan gewoon alles draadloos streamen (pc->tv), films etc bekijken op mijn tv? ja dat kan, geen enkel probleem. mooi dan probeer ik dat product wel (apple tv heeft ingebouwde wifi! hier gaat het dus fout). thuis aan gekomen gelijk alles aangesloten. alles werkte gewoon tot dat ik de wifi wou instellen. het lukte maar niet dus toch maar even de handleiding erbij gepakt. aha, om wifi te gebruiken moet u een extra "wifi dundel"? kopen! dit staat dus nergens op de doos, pas in de handleiding kom je hier achter. in mijn geval heb ik het nog gevraagd aan de medewerker en volgens hem kon die alles wat de apple tv ook kan. ik vindt dat ik een negatief koopadvies heb gekregen en weiger dan ook om 10% retour kosten te betalen. dit valt toch niet onder een eigen koop maar onder een koop op advies? maar helaas niet een goed advies waar ik nu dus de dupe van ben. de volgende dag gelijk terug gegaan (binnen 24uur) en kreeg te horen dat ik 10% retour kosten moet betalen! als ik dan vraag waar dat staat vermeld krijg ik als antwoordt, nergens! niet in de algemene voorwaarden, niet in de folder, helemaal nergens staat het. hier liep het gesprek dus vast met de medewerker van mediamarkt. die bleef bij zijn standpunt dat het "gewoon zo was" en het mij nergens kon laten zien. ik vind dit belachelijk. de enige reden dat ik dat ding heb gekocht is omdat mij dat werd geadviseerd, met de voorwaarden dat ik er net zoveel mee kon als de apple tv. je kan toch binnen 7 dagen een koopovereenkomst terug draaien, of niet? zijn er nog stappen die ik kan ondernemen of moet ik die 10% gewoon accepteren waar ik het dus niet mee eens ben.

mvg.