Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kw
kweettniet - 24-07-2012 20:38:18
Computers & Telefonie

Hollandse nieuwe: spookverbruik

Mijn vrouw heeft bij hollandse nieuwe een abonnement afgesloten: 275 min/sms. plus een internetbundel van 500 mb.

alles ging goed, totdat ze al na een week of twee, drie een sms kreeg: het 'beltegoed' is op.
mijn vrouw heeft echter hooguit een of twee telefoongesprekken gevoerd en hooguit tien berichtjes verstuurd. internetten doet ze niet veel en hoofdzakelijk via wifi. op de telefoon hebben we een 3g-watchdog geinstalleerd die aangeeft dat er slechts 75 mb verbruikt is.

bij hollandse nieuwe uiteraard aan de bel getrokken. daar antwoord men dat er sprake zou zijn van een hoog dataverbruik. op de telefoon zouden 'achtergrond processen' geactiveerd zijn.
zoals gezegd lijkt dit onwaarschijnlijk. de enige apps die mijn vrouw zelf heeft geinstalleerd zijn whatsapp en de 3g-watchdog.

hollandse nieuwe had verder alleen nog het advies op 'google' te zoeken...
als je dat doet vind je vooral veel klachten over hn, en overigens ook over beltegoed dat verdwijnt.

de grote vraag is hoe dit nu verder moet. mijn vrouw durft de telefoon inmiddels niet meer te gebruiken, uit angst voor spookverbruik en forse nota's.
alle adviezen zijn welkom.