Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

camus
camus - 23-09-2013 18:51:47
Computers & Telefonie

Contact met Ziggo: Ziggo staat synoniem voor onkunde

Pogingen om de problemen die we ervaren met ziggo op te lossen hebben geleid naar een nagenoeg kafkaëske situatie. omdat ziggo besloten schijnt te hebben niet meer te reageren probeer ik erachter te komen of er externe organisaties zijn die dit bedrijf kunnen bewegen eindelijk actie te ondernemen.

de onkunde en onwelwillendheid van ziggo leiden tot zo veel problemen dat ik deze enkel beknopt opsom.

(1) het volledige gebrek aan bereidheid tot contact is een prominent probleem. na meer dan een jaar van mailtjes en telefoontjes wachten wij nog steeds op oplossingen voor onze problemen met ziggo. zowel mijn vriendin als ik zijn telefonisch lastig bereikbaar en ik verzoek bij ieder contact expliciet om een schriftelijke behandeling van onze klachten. ziggo negeert dit verzoek volledig en weigert daarbij pertinent te verklaren waarom inhoudelijk schriftelijk contact afgewezen wordt. ik heb al onnoemelijk vaak doorgegeven dat we beiden afhankelijk van voicemail zijn en later kunnen terugbellen. de voicemailtjes van ziggo klachtenmanagement lijken echter niet meer dan het afstrepen van een formaliteit. mevrouw meulema meldt dat er is gebeld. na drie pogingen voegt ze er aan toe dat er nu op een andere manier contact met ons opgenomen zal worden. vervolgens volgt er altijd een volledige radiostilte. na herhaaldelijk mailen met ziggo klachtenmanagement heb ik twee keer een dagdeel vrijgemaakt voor telefonisch contact en heb ik deze doorgegeven. ziggo heeft vervolgens niks meer laten weten, niet via e-mail, niet telefonisch.

(2) augustus 2012 heb ik een klacht ingediend betreffende de reguliere klantenservice. van een simpele uitbreiding van ons zenderaanbod maakte ziggo een zooitje. ondanks een herhaaldelijk verzoek tot een reactie blijft het stil.

(3) de internetverbinding die ziggo biedt is verschrikkelijk. het schijnt een vrij bekend probleem te zijn dat ziggo niet de snelheid levert die beloofd wordt, maar veel vervelender is het feit dat met grote regelmaat onze verbinding volledig wegvalt. na flink aandringen is er vorig jaar een servicemonteur bij ons langs geweest, maar de beloofde feedback over het ‘kastje’ in de straat bleef uit. de verbinding is onverminderd slecht en na een jaar van aandringen heeft ziggo hier nog steeds niks over laten horen, laat staan de problemen opgelost.

(4) de downloadsnelheid van het onlangs afgesloten z3-abonnement komt nog niet tot de helft van wat deze nu behoort te zijn. ziggo reageert niet.

(5) helaas functioneert ook de digitale (tv)ontvanger die we van ziggo hebben gekregen totaal niet naar behoren. vaak moet de stroom er volledig vanaf. reacties van ziggo vertonen niet meer dan een toevallige trefwoord-overeenkomst met de klacht en zijn duidelijk een copy-paste geheel.

(6) bij alle digitale ontvangers die momenteel geleverd worden is ondertiteling van de zenders van het hindi-pakket niet mogelijk. de groene knop levert niks op en teletekstondertiteling is geen optie omdat dit betekent dat het gehele beeld op zwart gaat. reactie van ziggo? geen.

(7) ik heb ziggo meerdere keren laten weten dat wij geen deel willen nemen aan wifispots (en dat daarom ons modem hiervoor niet gebruikt kan worden). ook hierop volgde enkel stilte.

(8) ziggo gebruikt niet ons postadres maar het ‘adres’ dat bij de kabel hoort, maar weigert te reageren op mogelijke oplossingen.

is er iets dat dit meest klantonvriendelijke bedrijf kan bewegen om in actie te komen?