Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vl
vlara - 14-11-2013 17:48:24
Computers & Telefonie

van wie is mijn data?

Dag kassa,
de hd van mijn 1 jaar geleden bij mycom gekochte pc was kapot. kan gebeuren. er staat veel belangrijks op de disk, maar dat is mijn fout, had ik moeten back-uppen.
mycom, die adverteren met 3 jaar garantie, laat me, na telefonisch consult van 70 cent per minuut, naar de winkel gaan. daar wordt dus een kapotte hd geconstateerd. de oplossingen die geboden worden zijn:
1. pc mee naar huis, daar wordt-ie opgehaald door de fabrikant. de computer wordt gerepareerd, nieuwe hd, maar de oude krijg ik niet terug. nooit. want dat is policy. dat die hd mijn eigendom is en de data erop ook, maakt niet uit. weg is weg. computer wordt wel thuis weer afgeleverd.
2. zelf een nieuwe hd kopen (80 euro) en erin zetten. mycom zet er dan een nieuw besturingssysteem op, wat ruim een wee duurt, maar ik heb mijn hd waar wellicht nog wat data van te achterhalen is.
3. computer daar achterlaten, wordt eveneeens door de fabrikant gerepareerd, duurt alleen nog langer (5 a 6 weken) en de data en de oude hd ben ik eveneens kwijt. het ding bij mij thuis weer afleveren kan in deze constructie niet. policy.
voor deze optie heb ik gekozen. ben dus nu al mijn data kwijt.
een duivels dilemma. en mag dit? zomaar na reparatie er met je data vandoor gaan? is dat niet in strijd met de europese privacywetgeving?
de verkoper zei dat alle nederlandse computerwinkels zo werken.is dat zo?
vriendelijke groet
[edit redactie]