Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fi
fidelmavg - 30-01-2014 13:08:53
Vakantie & Reizen

kan ik geld terug krijgen van easyjet. ze hadden ons geen boardingticket gegeven en we mochten niet mee

Wij zouden met z’n tweeën naar bristol reizen voor een bruiloft. onze vlucht zou vertrekken om 20.25 uur. om 17.45 uur waren wij op schiphol, dus ruim van tevoren. vervolgens richting incheckbalie van easyjet gelopen, waar we een bord zagen staan met in reusachtige koeienletters: ‘alleen handbagage? u kunt direct doorlopen naar de vertrekgate.’ op dat moment stond er nog een derde persoon bij ons, die hier ook uit opmaakte dat we gewoon konden doorlopen en niets bij de incheckbalie hoefden te regelen. we keken nog op een automaat of we daar moesten inchecken, maar er stond geen logo van easyjet op. hierna zijn wij langs een medewerker van schiphol gelopen, die ons alleen vroeg waar wij naartoe reisden. toen gingen we richting de paspoortcontrole, hier werd ons paspoort gescand en verder niet naar een boarding pass gevraagd. vervolgens komen we aan bij de tax free zone, waarna we richting bagagecontrole liepen. ook hier zijn we doorheen gekomen, zonder ook maar iets te hoeven laten zien (paspoort of boarding pass). rond 19.00 uur zaten we in de ruimte voor de gate te wachten, net iets later kwam er op het meldingsbord te staan dat de gate geopend was; we zijn hier dan ook rond 19.30 uur naartoe gelopen. aangekomen bij de gate werd ons gezegd dat we geen boarding pass hadden en dus niet op de vlucht toegelaten konden worden. we vroegen na of we dan nog snel naar de incheckbalie terug konden lopen, maar dat was niet meer mogelijk, aangezien deze al gesloten was (40 minuten voor vertrek). we vroegen de stewardess nog of zij dan even kon bellen naar de incheckbalie, aangezien die 40 minuten pas nét voorbij waren. dit weigerde zij te doen; wij mochten vandaag niet mee en zouden onze vlucht naar de volgende dag moeten omboeken voor 80 euro extra. de volgende vlucht ging pas de volgende avond en dat was te laat voor de bruiloft, dus geen optie.
we zijn razendsnel weer teruggelopen richting de incheckbalie, om te kijken of zij nog iets voor ons konden doen. aangezien schiphol een enorm doolhof is en je dan weer langs de paspoortcontrole moet, konden wij de weg naar de incheckbalie niet snel vinden. om 20.15 uur kwamen we daar dan eindelijk aan; daar werden wij doorverwezen naar de informatiebalie van easyjet. we vertelden ons verhaal, ondertussen werd nog even rustig de telefoon tussendoor tijdens onze vraag opgenomen. hier wees de baliemedewerker ons nog even op het bord bij de incheckbalie. hier stond in hele kleine lettertjes ‘stap 1: ingecheckt? met een vinkje erdoorheen.’ de letters waren 1 cm groot en zag ik pas na een kwartier zoeken. wat wij hadden gelezen stond wel heel groot: stap 2: alleen handbagage? het bord dat wij dus gezien hadden… we hadden online moeten inchecken van tevoren (was ons niet gelukt en omdat je ook voor je zitplaats moest betalen, hadden we besloten dit niet zo te doen) of 2 uur van tevoren aanwezig moeten zijn bij de incheckbalie (wat we dus wél waren…). de volgende vlucht zou pas de volgende dag rond dezelfde tijd ’s avonds vertrekken en daar hadden we niets aan. vervolgens nog bij klm aan de balie gestaan; zij hadden nog een vlucht om 21.10 uur staan, maar ook hier konden wij geen ticket meer omboeken, omdat de incheckbalie gesloten was. wij worden hier echter wel vriendelijk en meelevend geholpen. hiervan was absoluut geen sprake bij de medewerkers van easyjet! tenslotte nog naar de informatiebalie van klm gelopen. daar hebben ze opgezocht hoe laat de eerstvolgende vlucht zou zijn, hoeveel dat zou kosten en verdere adviezen gegeven. helaas was dit veel te duur, dus hebben we besloten niet meer naar de bruiloft te gaan.

behalve dat ons hele plezier vergald was en easyjet erg bot en kortaf reageerde, hebben we ook vrije dagen moeten opnemen, de hotelovernachtingen moeten betalen die we niet meer konden cancelen, de reis naar schiphol, en zijn we natuurlijk alle kosten die we niet vergoed kregen van de heen en terugvliegreis en een hoop tijd kwijt. bovendien hadden ze er zelf ook niets aan om ons te weigeren, want ze hebben nu dus met 2 lege stoelen gevlogen. dit hele gedoe was nergens voor nodig geweest als ze ons aan de gate gewoon aan boord had gelaten, want we hadden het e-ticket geprint, onze paspoorten en bagage waren gecontroleerd en er was bij ál die controles niet naar een boarding pass gevraagd, maar door zó een kleine fout is onze hele vakantie niet doorgegaan en moesten wij ons familielid die ging trouwen teleurstellen.