Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ep
epeelen - 18-03-2014 22:19:12
Computers & Telefonie

dubbel abonnement voor retourzending Vodafone

Via vodafone friends & family een vodafone contract met iphone4s via internet afgesloten. bij levering (met veel poeha, identiteitsbewijs, etc.) bleek de nieuwe iphone beschadigd. op verzoek van vodafone telefoon aangetekend retour gestuurd. (afleveren/omruilen in een vodafone-winkel was absoluut niet mogelijk.) daarna heel lang gewacht terwijl ik niet kon bellen (oude telefoonnummer was immers al gekoppeld aan het nieuwe contract en de retour gestuurde telefoon) terwijl er wel al abonnementsgeld werd ingehouden. de retour gestuurde telefoon was volgens vodafone in behandeling. deze moest blijkbaar eerst in het systeem geannuleerd worden en dat koste blijkbaar wat tijd. in de tussentijd liep al weken mijn nieuwe abonnement; zonder telefoon.

na enkele weken wachten en regelmatig bellen met vodafone dan maar afgezien van nummerbehoud en de voorkeur gegeven aan een nieuw abonnement met een nieuw telefoonnummer. dan ben ik eindelijk weer bereikbaar. weer via friends & family een contract afgesloten terwijl de beschadigde telefoon ‘nog in verwerking was’. via de post werd mijn nieuwe toestel (geloof het of niet) bij buren afgeleverd, maar bel nu al een half jaar zonder problemen. echter, na een half jaar kom ik er bij toeval achter dat ik al die maanden twee keer abonnementsgeld betaal via automatische incasso. voor de retour gestuurde telefoon en mijn huidige telefoon.

bij navraag blijkt dat de telefoon dus nooit retour is gekomen of niet is verwerkt. natuurlijk heb ik na een half jaar het verzendbewijs met aantekening van postnl niet meer. ik betaal dus nu twee jaar lang voor een telefoon die ik helemaal niet heb en blijkbaar tijdens verzending is verduisterd. volgens vodafone moet ik maar een vermissingsprocedure starten bij postnl! maar in de tussentijd wel blijven betalen. en als dat niets uithaalt?

waarom komt vodafone niet met een oplossing na deze sowieso al klantonvriendelijke afhandeling? wat moet ik nu?