Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
saskia.senna - 16-01-2015 17:26:32
Computers & Telefonie

ICT waarborg

Als ondernemer loop ik tegen een aantal vragen.
ik heb 9 jaar geleden een bedrijf opgericht en ben toen lid geworden van ict waarborg. de goede verkooppraatjes deden het hem, ik dacht hiermee meer klanten te krijgen.
nu 9 jaar later, zet ik toch mijn vraagtekens bij dit 'keurmerk'.

- de kosten van dergelijk keurmerk bedragen maar liefs € 180,- excl. btw per onderdeel voor slechts een halfjaar.
- wat zijn mijn voordelen als ondernemer? ik ben als ondernemer zelf voor alles heel erg goed verzekerd. het jaarlijks uitstapje naar de vakbeurs is het in ieder geval niet waard!
- verder heb ik in mijn klantenkring navraag gedaan hoe ze bij mij terecht gekomen zijn, dit doe ik ook bij nieuwe klanten. dit is niet via ict waarborg. mond op mond reclame staat nog altijd met stip op nummer 1 !
- mijn klanten zijn niet eens op de hoogte van ict waarborg en wat dit inhoudt.

een keurmerk is prima, zodat de consument onderscheid kan maken met wie zaken te doen en wie niet. ik snap dat het om vertrouwen gaat, maar dit is natuurlijk wederzijds. ik moet ook maar vertrouwen dat het verhaal klopt en mij geen oor wordt aangenaaid door de klant.

ik ben een servicebedrijf, met een winkel (geen webwinkel), klanten betalen achteraf (als het goed is, ook dit heb ik al eens anders meegemaakt.. en toen kon ict waarborg mij niet helpen..?!!!) en lopen verder geen risico en krijgen gewoon de wettelijk bepaalde garantie van een product. alles wordt van te voren duidelijk uitgelegd en hierop vertrouwd de klant mijn goede bedoeling en service.

dit is gewoon een duur abonnement om een plaatje aan je website te mogen toevoegen, meer niet!

nu is mijn vraag wie heeft er nog meer ervaringen met ict waarborg??
goede en/of slechte
als bedrijf en/of consument