Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cr
crocco - 14-02-2015 20:47:12
Computers & Telefonie

Belsimpel weigert nakoming contract; zo simpel is het bij belsimpel!

Op 14 jan heb ik een abonnement met iphone 6 besteld en 266 euro overgemaakt naar belsimpel. dezelfde dag heb ik het getekende contract en de benodigde bescheiden verstuurd naar belsimpel. direct dezelfde dag heb ik te horen gekregen dat ik geen gebruik kan maken van nummerbehoud en afgesproken dat het niet meer hoeft en dat ik een nieuwe nummer wil hebben.
levering zou gemiddeld 5 werkdagen duren, ik hoefde niets meer te doen. het contract kon pas bij de provider ingediend worden als de telefoon binnen was. dit kon uiterlijk tot 1 februari gebeuren.
ik zou gebeld worden maar toen ik niets hoorde heb ik 30 januari zelf gebeld. op 30 januari kreeg ik het bericht dat de telefoon binnen was en dat het contract ingezet zou worden bij t-mobile.
nadat ik op 31 januari opnieuw gebeld heb en naar de winkel ben geweest kreeg ik te horen dat er geen probleem is en dat het contract gewon op tijd afgesloten gaat worden.
op 2 februari werd ik gebeld met het bericht dat belsimpel.nl zich niet aan ons contract gaat houden. op mijn verontwaardigde reactie krijg ik uiteindelijk summiere alternatieven die duurder en slechter zijn. belsinpel wil mij wel tegemoet komen maar niet het verschil met een vergelijkbaar abonnement voor eigen rekening nemen. belsimpel wist dat het voor 1 februari geregeld moest worden maar is hierin nalatig geweest waardoor het contract niet door t-mobiel is geaccepteerd.
boos heb ik gevraag het betaalde bedrag voor de telefoon terug te storten en geen zaken meer met belsimpel te willen doen. hierna las ik op intarnet (klacht.nl) dat er meer vergelijkbaar klachten zijn over belsimpel.
vraag: kan ik nog iets doen of ben ik hier machteloos en kan ik naar mijn abonnement fluiten?