Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Vi
Vivden - 06-12-2015 14:10:35
Computers & Telefonie

Belsimpel;

geachte ls,


 


heb een toestel aangeschaft via belsimpel , na ontvangst bleek bij installatie van een app, dat er een fout in zat het betrof rabowallet van de rabobank.


dit per e-mail gemeld bij belsimpel , deze verwezen me door naar de rabobank. hier naar gebeld en de dame in kwestie had het gelijke toestel als ik , ze had binnen 2 minuten de app geinstalleerd zonder foutmeldingen. ze heeft me proberen te begeleiden door de stappen van installatie echter bleef mijn toestel de foutcode btu128 aangeven ( u heeft een buitenlands of een geroot toestel ) de medewerkster van de rabobank gaf aan om toch terug te gaan naar belsimpel gezien de foutcode toch geknoei met de software of toestel aangaf. ook bij vodafone geweest en de medewerker aldaar gaf aan om toch een ander toestel te vragen. dit dus gedaan bij belsimpel , naar wat e-mail op en afgestuurd te hebben , werd mij toegezegd om een nieuw nederlands toestel te leveren na inlevering van mijn toestel. heb het toestel op 12-10 besteld op 16-10 verkregen en op 17-10 de klacht gemeld. op de site van belsipel spreekt men in zo'n geval dan van een d.o.a. melding en staat dan aangegeven dan ik dan ook recht heb op een nieuw toestel. samsung nederland een mail gestuurd gezien ik na bijna 2 maanden en verschillende telefoontjes en mails nog niets concreets vernomen heb van belsimpel. ook bij hun gaan de alarmbellen rinkelen als ik de foutcode btu128 noem en laten me tussen de regels door weten dat ik op dat toestel geen fabrieksgarantie meer van toepassing is en me zo dan ook niet kunnen helpen.


heb de rechtsbijstand maar ingeschakeld , maar kom steeds meer klachten op het internet tegen van mensen die daar een toestel in reparatie hebben en geen fansoenlijk antwoord krijgen en maar van het kastje naar de muur gestuurd worden.


ik weet niet als u mij kunt helpen , echter vind ik wel dat de consumenten hiervan op de hoogte gebracht mogen worden dat dit in deze business speelt voor dat je na een half jaar er achter komt dat er met toestellen geknoeid wordt, is het niet om buitenlandse toestellen te verkopen of erger om achter je gegevens te komen ( rabobankapp geeft dit niet voor niets aan )


 


wat is een te verwachten reparatietijd ? als het onder de regeling d.o.a. regeling valt wanneer mag je dan een nieuw toestel verwachten ?


bij een net uitgebracht toestel moet je bijbetalen , terwijl als het toestel enkele maanden oud is , je dit niet meer hoeft en zelfs accessoires cadeau krijgt en dit vaak nog tegen een lager abbonnementstarief ( als je toestel zo lang weg is voor reparatie ) wie is dan aansprakelijk voor de onnodige kosten ?


 


leuke vragen dacht ik zo


 


 


met vriendelijke groet,


 


ron bruekers