Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

c.
c. Laarhoven - 02-02-2016 21:24:22
Computers & Telefonie

Ziggo horizon

waarom meld ziggo niet dat hun 'nieuwe' horizonbox' alleen werkt met het koppelen van de tv afstandbediening met bepaalde merken tv's? en waarom reageerd de afstandbediening van de horizon zo traag dat het wel lijkt dat het uit de jaren60 komt?


 


ik ben dit jaar overgestapt van tele2 naar ziggo. grote fout van mij.


het bestellen gaat gewoon goed maar dan begint het ge-erger.


* ziggo horizon box ontvangen maar deze had geen scart uitgang (wordt bij bestellen niet gevraag wat voor tv men heeft)


* geen van bijgeleverd muur aansluit materiaal paste


* gebled met ziggo en sturen een monteur 1/2 verlof dag genomen 


* monteur heeft een oude ups horizon box geplaatst en alle bekabeling aangsloten/aangepast


* aantal van mijn favoriete zenders hadden haperend geluid en blokjes in het beeld


* myprime werkt vaker niet dan wel


* kan afstandbediening van horizon niet koppelen met tv


* afstandbediening reageerd zeer traag op de horizon box


* camera's portforwarden lukt niet op de modem 


* nog maals gebeld met ziggo,  sturen weer een monteur, weer 1/2 dag verlof genomen


* monteur heeft gehele bekabeling vervangen en zelfs een verdeelblokje op de houten vloer geschroefd. ziggo doet niks aan het portfowarding probleem meld de monteur, monteur kan ook afstandbediening niet koppelen.


* weer haperend geluid en blokkjes in het beeld, afstandbediening problemen.


* wederom gebeld met ziggo, sturen wederom een monteur, weer 1/2 verlof genomen


* monteur is komen kijken en kan niks doen omdat het probleem bij ziggo horizon ligt en niet aan de bekabeling de monteur meld dat er een een software update komt. afstandbediening koppelen lukte hem ook niet te oude tv


* storing bleven zich voordoen 


* software update gehad en beeld & geluid problemen zijn opgelost, myprime wel iets vebeterd maar valt nog regelmatig weg


* nu het in de woonkamer redelijk werkt begin ik de extra box in de slaapkamer aan te sluiten en heb voor de zekerheid een nieuwe led tv gekocht.


* box aangeloten volgens aanwijzingen in het boekje, start de box op, taal keuze maar de afstandbediening om dat in te stellen werkt niet!


* weer gebeld met ziggo zij weten het ook niet!, sturen weer monteur


* zelf de rest van de dag online onderzoek gedaan en met een handmatige update waarin men de box in het lan netwerk opneemt, de slaapkamer box wel werkend gekregen. ziggo telefoon medewerkers weten dat schijnbaar niet! 


* afstand bediening reageerd net zo traag als in de woonkamer


* en krijg de afstandbediening niet met de nieuwe! tv gekoppeld


* nogmaals gebeld met ziggo, krijg ik te horen dat ze niks kunnen doen want mijn nieuwe  salora tv staat niet in het lijstje van merken die de horizon qwerty-afstandbediening kan bedienen,


 


waarom kan dit ook niet vooraf gemeld worden want dan had ik nooit voor ziggo gekozen, nu zit ik er voor een jaar aan vast en heb onnodig een nieuwe led tv gekocht