Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ba
barendvangilst - 11-02-2016 17:27:14
Auto & Vervoer

Hertz autoverhuur claimt onterecht schade, ondanks bewijs dat niet correct is

Dit is de 2de keer dat mij dit bij hertz overkomt. bij inlevering van de huurauto op vliegveld weeze is er geen personeel aanwezig om op eventuele schade te controleren. ik maak derhalve rondom foto's als bewijs dat de auto schadevrij is ingeleverd. toch presteert hertz het om mij schade in de schoenen te schuiven, en dankzij de borg op mijn credit card wordt dit bedrag ook meteen afgeschreven. als bewijs stuurt hertz een fotootje (formaat pasfoto) zonder gegevens als datum/tijdstip van het maken van de foto. een schaderapport is dagen na inlevering opgesteld. op de door mij toegestuurde foto met tijd en datum van maken, wordt niet gereageerd. er wordt alleen gemeld dat ze de zaak nog een keer goed bekeken hebben en geconstateerd hebben dat de schade terecht is geclaimd. einde discussie, er wordt niet meer gereageerd.
de eerste keer ging het om een beschadigde spiegel, schade 155 euro. de 2de keer om een kras aan de voorkant, schade 537 euro.

ik begrijp dat hertz, waarschijnlijk door eigen personeel gemaakte schade, in de schoenen van de klant wil schuiven om zodoende hun no-claim te behouden bij de verzekeringsmaatschappij. daarom ben ik er ook van overtuigd dat ik niet de eerste ben die dit is overkomen. mijn vraag daarom of er, bv via kassa, actie genomen kan worden?