Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Wi
WimII - 13-02-2016 20:19:14
Vakantie & Reizen

WAT TE DOEN TEGEN RYANAIR OPLICHTING

 

ik ben een redelijk trouwe klant van ryanair en boek altijd via hun eigen site. meestal check ik ook online in. enige tijd geleden lukte dat niet, ik kreeg een melding dat mijn reserverings- (boekings-) nummer onbekend was. ik heb het later nog een aantal keren geprobeerd maar hun site zou het door henzelf afgegeven nummer niet kennen. geen probleem, dan check ik gewoon in op de luchthaven, dacht ik. daar stond mij een onaangename verrassing te wachten: omdat ik niet online ingecheckt had moest in maar liefst € 45,- ter plekke betalen op straffe van niet mee mogen vliegen. hoe ik ook protesteerde, het is betalen of naar huis! onder protest heb ik me € 45,- laten aftroggelen, je hebt geen enkele andere keus!


bij thuiskomst natuurlijk gelijk een klacht ingediend. dat word je als consument goed in de maling genomen doordat je wel een reactie krijgt, maar helemaal geen antwoord, waarbij ryanair net doet alsof ze daarmee de klacht hebben afgehandeld. eigenlijk is dit gewoon oplichting.
fouten komen overal voor, maar de klant in de zeik nemen kan niet geaccepteerd worden!


daarom contact opgenomen met de klantenservice, vriendelijk te woord gestaan maar na veel, veel gewacht kreeg ik antwoord dat ik bij het verkeerde loket was, ik moest naar ‘customer service’. op mijn vraag wat het verschil is met klantenservice wist hij ook niet. kortom, stuur de klant gewoon het bos in.


toen kwam het antwoord dat ik het maar met het boekingskantoor moest uitzoeken. ik heb echter helemaal geen boekingskantoor, ik heb bij ryanair zelf geboekt.
ik heb nog steeds geen bevredigend antwoord van ryanair. ik realiseer me ook dat met deze handelwijze ryanair een aardige cent van klanten kan stelen zonder dat daartegen iets gedaan kan worden, ryanair zet gewoon in de voorwaarden dat als je niet online incheckt je 150% moet bijbetalen en zorgt er vervolgens voor dat je online niet kunt inchecken.


zonder overdrijving, dit is gewoon oplichting, zeker als je weigert een klant fatsoenlijk te woord te staan. ik wilde ze dagvaarden maar dat kan ook niet want ryanair heeft geen kantoor in nederland. en zo wordt je belazerd.


vraag: wat kan ik doen?  ik wil ze dagvaarden teneinde mijn gestolen geld terug te krijgen.