Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

GV
GVO - 29-04-2016 22:29:25
Auto & Vervoer

NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden

Moeder van bijna 78 heeft op 23 maart haar ns voordeelurenabonnement opgezegd. volgens de algemene voorwaarden (artikel 5.2) betekent dit dat ze per 1 april heeft opgezegd. de systemen van de ns kunnen de opzegging niet aan. hier wordt niet over gecommuniceerd door de ns. mijn zwager en ik hebben diverse malen contact gezocht. moeder is al een keer onverrichte zaken naar het station geweest (om het abonnement van haar ov chipkaart af te halen). nu blijkt dat ns het abonnement per 1 mei wil stopzetten vanwege een opzegtermijn van 1 maand danwel 14 dagen die nergens in de voorwaarden is terug te vinden. diverse vragen op welk artikel uit de voorwaarden ze dit baseren, blijven onbeantwoord. als reactie/antwoord dreigt de ns om het abonnement dan maar niet te beeindigen. heel bijzonder! maar zelden zo'n onbeschofte klantenservice meegemaakt. (er was slechts 1 ns twitter medewerker die aangaf dat wij een punt hebben, maar deze houdt vervolgens ook vast aan een fictieve opzegtermijn van 14 dagen.)  belangrijkste conclusie: ns houdt zich niet aan haar eigen voorwaarden!

hoe dring je door tot iemand bij ns die er wel voor zorgt dat deze opzegging volgens hun eigen voorwaarden wordt afgehandeld? een klantenservice (die het woord klantenservice recht doet) aan de telefoon danwel via twitter kent de ns namelijk helaas niet.