Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ki
kimkeijsers - 01-05-2016 10:55:41
Computers & Telefonie

Telefoonproviders

Klacht over vodafone; beeindiging contract

ik had een abonnement bij vodafone tot 30 april 2016. in januari heb ik een andere provider, via belsimpel, een verzoek tot nummerbehoud en contractovername laten doen als opvolger van mijn abonnement met vodafone. dit verzoek heb ik op 12 februari gedaan. mijn abonnement met vodafone liep af op 30 april. ik weet dat ik 2 maanden voor einde contract op mag zeggen. echter is het mijn recht om eerder een andere partij een vervolgopdracht te geven. het was gewoon mijn intentie om mijn contractperiode bij vodafone af te maken. ik ben ook altijd tevreden geweest. echter is blijkbaar 12 februari ook als overgangsdatum aangeboden door belsimpel en is het door vodafone niet als een overname maar een opzegging behandeld. op mijn vraag aan belsimpel waarom ik eerder weg mocht gaven ze aan dat vodafone het geen probleem vond.
maar nu krijg ik toch een factuur van 156 euro omdat ik 3 weken voor de formele termijn opgezegd heb en ook evt. korting voor de restereende 2 maanden vervalt (wat erg flauw is) . de telefoniste vond het heel vervelend maar gaf aan dat vodafone de regel hanteerde dat tussentijdse opzeggingen gehonoreerd worden maar wel gefactureerd. dat snap ik, echter betrof het geen voortijdige opzegging maar een regulier overname verzoek. ik heb belsimpel aangesproken op hun verantwoordelijkheid in deze. zij kennen ook de nederlandse wet en weten dat vroegtijdig opzeggen gevolgen heeft voor de klant. maar ik ben van mening dat vodafone mijn abonnement niet zomaar had mogen beëindigen voor de formele eindtijd zonder communicatie. we hebben immers een contract en dat geldt niet alleen voor mij. in mijn opzeggingsbevestiging werd niet gerept over vroegtijdige stoppen.