Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ru
Rue99 - 15-07-2016 09:02:33
Auto & Vervoer

Abonee moet betalen, geen recht op vervoer/Alweer Claim op geld terug gewezen

als abonnementhouder kom je je betalingsverplichting keurig na, maar als je recht hebt op vergoeding door vertraging, wordt je claim voor de zoveelste keer afgewezen. bij het indienen van een claim is geen ruimte voor toelichting. ns beweert dan gewoon dat je geen recht hebt op vertraging omdat op de route die je hebt genomen geen vertraging was. dat je een andere route hebt genomen en daardoor dus vertraging hebt opgelopen maakt niet uit. of dat je überhaupt niet bent ingestapt maar snel weer naar huis bent gegaan om vanuit huis te gaan werken on zo geen tijd te verliezen maakt ook niet uit. terwijl  je uit de reishistorie kunt halen welke route ik gebruikelijk neem. 


als ik om 8:30 voor afspraken op kantoor moet zijn, zou je denken dat moet makkelijk kunnen (vertrek 5:59 roermond aankomst 8:04 zoetermeer). 4-7 bij aankomst op het station bleek dat er geen treinen reden na boxtel. er was geen vervangend vervoer en het was zinloos om in te stappen. ik ben toen weer naar huis gegaan om vanuit te werken en daardoor afspraken moeten afzeggen. dan krijg je dus als afwijzingsreden dat je geen geldige in- en uitcheck hebt! ze nemen niet de moeite om dieper in de claim te kijken en wijzen standaard af. en dit is niet de eerste keer!




de afgelopen jaren heb ik al zo veel vertragingen gehad doordat





geen treinen rijden door seinstoring
geen treinen rijden door overwegstoring
geen treinen rijden door gebrek aan materiaalinzet
geen treinen rijden door gebrek aan personeel 
geen treinen rijden door een verstoring elders
geen treinen rijden door defecte bovenleiding
geen treinen rijden door defecte trein
geen treinen rijden door aanrijding met persoon
geen treinen rijden door aanrijding met een voertuig
geen treinen rijden door uitlgelopen werkzaamheden
geen treinen rijden door boom op het spoor
geen treinen rijden door .....ze verzinnen maar wat
elke dag weer!


en als de treinen niet rijden en je gaat claimen, vindt de ns dat je geen recht op geld terug hebt.
ze verwachten wel dat jij maandelijks aan jouw verplichting voldoet maar de ns neemt niet de moeite om je claim te bekijken, terwijl zij de reishistorie kunnen raadplegen en wijzen gewoon de claim af. ze maken het ook niet makkelijker door een ruimte voor toelichting in te bouwen want dat geeft natuurlijk meer werk. dan moeten ze het lezen en nakijken. nu houden ze zich gewoon aan de in- en uitcheck gegevens. zijn die er niet? pech dan maar. het is gewoon schandalig!