Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

to
tom weenink - 26-08-2016 12:39:11
Computers & Telefonie

Bent u ook benadeeld door Vodafone met ontbindingsvoorstel om ontbreken dekking?

Helaas ondervind ik problemen met het netwerk van vodafone aan de kust van nl. nog duidelijker: de dekking ontbreekt in het geheel. 

wij hebben een seizoensplaats (6 maanden) op een bekende duincamping aan de nh kust. bellen, gebeld worden en internetten is niet mogelijk in een straal van 3 km. er staan op onze camping alleen al 600 seizoensplaatsen. nu ik zelf met het dekkings probleem geconfronteerd ben, valt het me op dat camping gasten het probleem allemaal herkennen en allemaal kpn adviseren omdat die een beter netwerk zouden hebben. maar dat wil ik liever niet. ik ben reeds 20+jaar klant bij vodafone!

mijn ouders zijn beiden reeds op leeftijd en ik heb 2 kleine kinderen. door de bel omstandigheden heb ik het telefoontje gemist waarin mijn moeder me wilde bijpraten over de darmkanker diagnose van mijn vader. ook, en dat was voor mij de druppel, kon men mij bij de receptie van de camping niet bereiken om me te vertellen dat mijn zoontje bewusteloos was gevonden na een ernstig fietsongeluk. daar kan vodafone natuurlijk allemaal niets aan doen, maar het geeft wel context aan mijn situatie. in het bijzonder aan het ongemak dat ik heb ervaren door het ontbreken van dekking aan de noord hollandse kust. ik word onrustig van deze situatie en dat moet natuurlijk niet als je er een weekendje tussenuit bent of met vakantie gaat.

zoals dat hoort, moet je natuurlijk eerst je samenwerkingspartner benaderen om ze de kans te geven alles op te lossen. vodafone heeft een hele afdeling voor dekkingsproblemen opgetuigd. binnen de gestelde termijn van 5 dagen werd er netjes contact met me opgenomen door een medewerker van de network crew. mijn bevindingen werden beaamd, een hele zekere oplossing voor dekking kon men niet echt bieden. na 20+jaar trouwe klant geweest te zijn kreeg ik uiteindelijk 3 keuzes: 20% korting op mijn abbonement voor de looptijd van mijn overeenkomst. de overeenkomst ontbinden, maar dan moet ik het bijbehorende toestel voor 480 euro overkopen van vodafone. de derde optie is deelnemen aan een pilot 4g/wifi in de hoop dat ik dan wel kan bellen. als dat niet lukt geldt optie 2 weer. ik heb besloten eerst optie 3 te proberen, want ik ben enorm merktrouw. ook al heb ik wel bereik met kpn, bieden zijn een goedkopere bundel aan met 5gb meer data verkeer en een gratis spotifyaccount ter waarde van 11euro/maand (ik lijk wel gek). maar als die 4g/wifi pilot niet werkt, moet ik opzeggen. omdat ik niet anders kan, ik moet immers bereikbaar zijn voor tenminste calamiteiten, maar de kosten van de telefoon zijn wel erg hoog. als je de telefoon een minuut later terugverkoopt aan vodafone op hun eigen inrealdeal site krijg je er nog maar 290 euro voor terug. natuurlijk moet zo'n telefoon wat kosten. maar gezien het feit dat zij niet kunnen leveren heb ik gevraagd om coulance. verlaag bijvoorbeeld de prijs, of neem het toestel tegen finale kwijting terug. dan stop ik de, overigens onbeschadigde, telefoon in de doos met alle stekkertjes en boekjes en stuur hem terug naar vodafone. die 6.95 euro voor het pakketzegel betaal ik dan wel. maar ze houden voet bij stuk bij vodafone. maakt ook niet uit welke omstandigheden er zijn, of je 20+jaar klant bent en/of mee wilt doen aan een pilot. contract is contract en nog meer juridisch gebabbel. ik vind het een nogal harde, weinig klantvriendelijke houding eens te meer omdat zij toch degene die niet kunnen leveren? iemand ervaringen, tips of een oplossing?