Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

El
Elmida - 01-09-2016 21:14:39
Computers & Telefonie

Opzegtermijn Fiber Nederland

L.s.,

mijn ouders zoeken vanuit financieel oogpunt een nieuwe provider. hun huidige provider is fiber nederland. naast dat zij vrij prijzig zijn, hebben zij ook al enige keren een slechte ervaring gehad wat betreft de facturen, het leveren van de diensten en voornamelijk het contact met de klantenservice. affijn, in overleg met mijn ouders heb ik voor hen een nieuw abonnement aangevraagd bij telfort, ingangsdatum 30 september aanstaande, er van in de onderstelling zijnde dat het contract van mijn ouders op 18 augustus eindigde + een maand opzegtermijn. helaas bleek na contact met fiber nederland (het duurde maar liefst 36 minuten voordat ik uberhaupt iemand te spreken kreeg) dat het contract van mijn ouders niet loopt tot 18 augustus, maar tot 18 september. de opzegdatum zou dan dus 18 oktober zijn. echter blijken zij in hun algemene voorwaarden dan te zeggen dat zij niet een maand opzegtermijn hebben, maar dat hun contracten alleen eindigen op de laatste dag van de maand waarin officieel wordt opgezegd. in dit geval dus 31 oktober. mag dit, ondanks dat het in hun algemene voorwaarden staat, uberhaupt wettelijk gezien? wettelijk gezien is het namelijk toch gewoon een maand en niet anderhalve maand?

daar telfort twee weken bedenktijd heeft belde ik hen op om hen te vragen de nieuwe aanvraag uit te stellen tot 1 november. zij waren daar geschokt te horen dat fiber nederland dus blijkbaar niet de maand opzegtermijn hanteert en vroegen zich ook ernstig af of dit wettelijk wel oké was. hun voorstel: zij laten alsnog op 30 september het abonnement van telfort ingaan en vergoeden mijn ouders een maand abonnementskosten. wat er dan dus gebeurt is dat telfort de lijn van fiber nederland 'overruled'. mijn ouders zijn zich er terdege van bewust dat zij dan waarschijnlijk dubbele abonnements kosten betalen, omdat hun lijn 31 oktober bij fiber nederland wordt gesloopt en hun telfortcontract 30 september ingaat.  achteraf vraag ik mij af of fiber nederland mijn ouders nu een boete in de maag kunnen splitsen. zij zullen namelijk gewoon hun abonnement tot 31 oktober betalen, echter maken ze al vanaf 30 september geen gebruik meer van de lijn. wie kan mij helpen?