Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
haiko wantia - 20-09-2016 19:30:30
Computers & Telefonie

KPN pre order iPhone 7 en alle missers in deze, hoe los je het op?

Zie onderstaande conversatie met kpn en graag jullie mening of jullie hier iets mee kunnen?


@bob mols, directeur @klantenservice kpn
 
geachte heer mols,
 
vrijdag 09-09-2016 was het dan zover, we konden de iphone 7 in pre order bestellen. echter nu 10 dagen later en veel frustratie verder, blijkt mijn pre order niet, in welke vorm dan ook nog in jullie systemen te zijn vermeld, word mij verteld door uw servicemedewerkers. vreemd gezien de bijlagen welke ik u mee stuur namelijk de beide mails waarin jullie me bevestigen dat ik wel degelijk iets heb besteld. dat iets vermeld ik extra namelijk omdat er bij de mail van 10:23 uur op 09-09-2016 een bijlage had moeten zitten waarin naar ik aanneem de specificatie van mijn gedane bestelling, vermeld had moeten staan! deze niet was meegestuurd. vervolgens krijg ik zoals u kunt lezen diezelfde dag om 17:01 uur opnieuw een orderbevestiging van mijn bestelde iphone 7 met de vermelding: vandaag hebt u een iphone 7 of 7 plus besteld. wij hebben uw bestelling binnen gekregen, alvast gefeliciteerd met uw nieuwe telefoon! net als u hebben heel veel andere mensen de nieuwe iphone bij ons besteld. dat heeft gezorgd voor overbelasting van de mailservers die automatisch orderbevestigingen versturen. het kan dus zo zijn dat u nu nog geen e-mail met orderbevestiging hebt gekregen. uw order staat bij ons in het systeem en u krijgt bericht van ons zodra de iphone 7 geleverd kan worden.
 
 
graag zie ik een oplossing tegemoet van kpn want opnieuw bestellen zoals voorgesteld door jullie medewerkers terwijl ik onder verlengservice als trouwe klant van kpn mijn toestel onder pre order bij jullie bestel, kan het niet zo zijn dat ik zoals me verteld wordt, nu nog 8 weken of meer moet wachten. 
 
voor de duidelijkheid,ik had besteld:een iphone 7 plus 128 gb jet black
 
graag een reactie in deze.
 
met vriendelijke groeten,
 
 
haiko wantia

--------------------------------------------------------------------------------------

antwoord kpn


hallo haiko, ik ben weliswaar geen bob mols maar ik help je graag verder!
 
helaas klinkt jouw probleem mij maar al te bekend in de oren. een aantal bestellingen van de iphone 7 zijn weer 'achteraan in de rij' gezet en sommigen zijn zelfs helemaal uit het systeem gegooid. als dit inderdaad het geval is, kan ik helaas niets anders dan je verzoeken opnieuw een bestelling te plaatsen.
 
ik zie in jouw bijlagen geen gegevens terug waarop ik kan zoeken in mijn systeem, dus als jij mij voor de zekerheid jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, naam van de contractant en de laatste 4 cijfers van je iban wilt sturen, dan kijk ik graag nog voor je na of er inderdaad niets meer in mijn systeem staat.
 
wat betreft de levering, helaas is er veel te weinig voorraad geleverd vanuit apple. dit is niet alleen bij kpn het geval maar bij alle providers. hier: https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-7-levertijd/ kan je er iets meer over lezen, mocht je geïnteresseerd zijn.
de iphone 7 plus 128gb jet black heeft helaas een hele lange levertijd: inderdaad tegen de 8 weken. hier kan ik helaas niets aan veranderen, hoe graag ik ook wil.
 
weet je hiermee voldoende, haiko? mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

mijn antwoord

ik wacht af, benieuwd naar jullie oplossing. want bovenstaande is dat duidelijk niet. het erkennen van je probleem en vervolgens zeggen bestel maar opnieuw is van kpn zijn probleem het probleem van de consument maken. ik verwacht dan ook dat ik met rechtmatige voorhang wordt behandeld. zo niet is hier sprake van volstrekte willekeur, daar ik wel 2x bewijs, door jullie gemaild in mijn bezit heb dat ik wel degelijk een iphone 7  plus besteld heb. ik verwacht een concrete oplossing desnoods hetzelfde toestel met uitgebreider geheugen voor een zelfde prijs. maar los het op. 
 
gr haiko
---------------------------------------------------------------------
antwoord kpn

dank voor de gegevens. 
ik heb nogmaals voor je nagekeken of er inderdaad een order in ons systeem staat. helaas kan ik geen lopende order (of ordernummer) vinden op de aangeleverde gegevens.
op het moment zijn alleen de iphone 7 128 gb gold/silver of roze (vrijwel) direct te leveren. alle jet black modellen hebben een levertijd van ongeveer 8 week.
---------------------------------------------------------------------------------------
mijn antwoord

oké duidelijk, kpn kiest er dus voor om niet met een gericht  annex gepaste oplossing te komen. dus gaan we reclame maken via sociale media en deze berichten delen met het radar panel en kassa panel. daar ik van mening blijf dat kpn een fout maakt en vervolgens weigert dit in overleg te herstellen! sterker nog u maakt een spreekwoordelijke middelvinger naar uw klant en zegt sluit maar weer achteraan in de rij. nou dat ga ik doen, met veel tromgeroffel via de bovengenoemde kanalen.
 
met vriendelijke groeten,
 
 
haiko wantia