Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ka
Karl74 - 23-10-2016 22:20:30
Computers & Telefonie

Samsung geen reparatie tijdens garantie

Beste, ik heb een probleem mbt een herstelling van mijn samsung s5 mini.
hij heeft net nog 2 maanden garantie, aankoop begin december, dus net geen 2 jaar. mijn auto lichtregelaar is defect met als gevolg dat er onderaan een flikkerend beeld ontstaat, rood/groene strepen. reeds contact opgenomen via facebook samsung (belgie geen antwoord?/ nederland wel  )en deze gaf mij de raad om mijn toestel op te sturen (hardware probleem) naar het intussen beroemde dynafix, bedrijf dat voor vele verschillende grote electrobedrijven de service afhandeld, maar meestal als een toestel ouder is dan 6 maanden krijgen mensen een hoge rekening gepresenteerd ipv een gerepareerde smartphone. de rekening krijgt men meestal na het vaststellen van de ook intussen beroemde val, stoot, druk en vochtschade. mijn inziens kan men beter dan gewoon toegeven dat er geen garantie bij een toestel is na 6 maanden. daar ik een rekening van servicekosten wilde vermijden heb ik mijn toestel voor reparatie aangeboden bij een samsungservice center. daar hebben ze me dan geïnformeerd dat mijn toestel geen last had van de beroemde val, stoot, druk en vochtschade. is ook wel moeilijker als je een smartphone heb gekocht met een metalen frame en het ip67-certificaat ,de samsung galaxy s5 mini is bestand tegen regen, zand en stof. gebruik altijd en overal je toestel – zonder je zorgen te maken citeer samsung reclame. maar om de reparatie  niet in garantie te moeten herstellen heeft men dan toch een lichte buiging vastgesteld van het moederbord, dit zou kunnen onstaan na het toestel bv in de broekzak te steken. ik persoonlijk denk dat deze lichte buiging ook door vele verschillende andere zaken kan ontstaan bv warmte van batterij , remember explosie baterijen laatste toestel ,het toestel  mag men dus ook niet repareren, onder garantie zou samsung het niet betalen door de lichte buiging. ja ,lees goed een lichte buiging.ook zou de fout zich niet meer hebben voorgedaan. raar ik ben net thuis en hij start opnieuw met flikkeren.  hoog tijd dat men eens een onafhankelijk servicecontrole center opstart om dit soort zaken aan te klagen zodat de mensen ook effectief 2 jaar garantie krijgen. een smartphone is een gebruiksvoorwerp, geen voorwerp dat men 2 jaar in het doosje in de kast bewaard. lees zoveel gelijkaardige klachten over reparatie in garantie op het net. wat ook frappant is is dat men mij reeds op voorhand waarschuwt dat een reparatie lang kan duren wegens een te kort aan belangrijke onderdelen.  raar want na zelf een klein onderzoek te doen bij andere niet samsung repair centers heb ik vastgesteld dat deze wel in het bezit zijn van originele onderdelen . hopend op een reparatie zonder kosten of als de reparatie te duur is, gewoon een nieuwe smartphone,geen kortingsbon.
ik had aldus toch graag nog een oplossing gekregen die mij als klant geen cent kost, dat men mijn telefoon alsnog onder garantie gaat herstellen. ik hoop ook dat men die servicecenters is onder de loep neemt en dit eens in statistieken giet,kan aantonen hoeveel geweigerde  reparaties onder garantie, percentage voor welke klacht. misschien eens werk maakt van betere service en zo ook meer tevreden klanten zal krijgen.