Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

u.
u.s. - 27-10-2016 12:22:18
Computers & Telefonie

zakelijk mobiel abonnement overzetten

beste lezer,

er is sinds kort een wijziging geweest in de wet m.b.t. zakelijk mobiele abonnementen.
tot voorheen zat je gewoon vast aan je contractsduur, stilzwijgend verlengt of niet, nu is dat volgens verschillende artikelen niet meer het geval.
http://brandsadvocaten.nl/wetswijziging-einde-stilzwijgend-verlengen-zakelijke-mobiele-telefoonabonnementen/" target="_blank">brandsadvocaten wetswijziging zakelijke-mobiele-telefoonabonnementen


nu heb ik mijn baan opezegd bij mijn vorige werkgever en die vind het geen probleem als ik mijn nummer en of contract wil overnemen.
mijn contract is echter recentelijk weer met stilzwijgen verlengd tot en met 19-9-2018 bij intercity zakelijk (kpn).
ik heb ze gewezen op de wijziging maar zij zeggen dat het bij mij niet van toepassing is.
ik mag mijn zakelijke abonnement wel omzetten naar een privé abonnement waarbij ik ook de contractsduur moet overnemen tot 19-9-2018.
wat ik persoonlijk absurd vind,  bij een andere provider (vodafone) hebben ze voor hetzelfde geld een veel betere deal.

nu heb ik gevraagd of ze dat niet konden rechttrekken (intercity zakelijk) zodat ik niet hoef over te stappen, dit weigeren ze echter.
ik heb twee opties gekregen en alleen daaruit kan ik kiezen als ik van zakelijk naar privé wil gaan bij hun, wat dus niet voordelig is voor mij.

zij geven als reden op dat dit geldt voor aansluitingen die uit contract zijn bij hun huidige provider, maar in verschillende artikelen wordt het tegendeel bewezen van hun opgave van reden.

hun reactie:



hartelijk dank voor uw reactie,

wij zijn op de hoogte van deze nieuwe business regel, echter dit geldt voor aansluitingen die uit contract zijn bij hun huidige provider.
het nummer van mw u.s. is meegenomen in de verlenging en kan pas na de einddatum van het contract worden overgenomen.

mw kan wel eventueel haar nummer tot einddatum overnemen op een prive contract, ik stuur informatie hierover in bijlage, op deze manier betaald zij tot einde contractdatum haar abonnementskosten rechtstreeks aan intercity en kan zij op einddatum haar nummer meenemen naar haar nieuwe provider.
 
mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan verneem ik dat uiteraard graag.

vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

met vriendelijke groet,

support executive
intercity technology

de wetgeving geldt met terugwerkende kracht sinds oktober 2016.
met inachtneming van de min. 1 maand opzegtermijn, waaarom mag ik dan niet een andere mobiele provider het nummer laten overnemen?

ik hoop dat iemand hiermee kan helpen.

groeten,

u.s.