Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Bj
Bjorn-dt - 09-01-2017 11:24:52
Computers & Telefonie

Gsmweb.nl

Defect toestel opgestuurd gekregen via gsmweb.nl en heb al weken problemen met het ontbinden van mijn contract. binnen de 2 weken opzegtermijn heb ik met dit bericht een ontbinding aangevraagd.

op 13-12-2016 heb ik bij u een telefoon iphone 7 (id:7646345) (factuurnummer 206456) gekocht en een daarbij horend abonnement afgesloten. op 14 december heb ik de telefoon ontvangen, maar omdat deze problemen gaf met opladen en zelfs niet meer aan ging. heb ik deze ter reparatie/vervanging teruggezonden.

ik heb echter 14 dagen, dus tot 28 december om af te zien van mijn aankoop. omdat ik de reparatie te lang vindt duren en geen gerepareerd toestel wil, wil ik overeenkomstig bw 6:230o de overeenkomst ontbinden. hiermee wordt ook het bijbehorende abonnement ontbonden (230q lid 2).

het feit dat ik de telefoon ter reparatie heb opgestuurd doet niet af aan mijn recht tot ontbinding. het feit dat de verpakking is geopend is geen reden om ontbinding te weigeren of waardevermindering te rekenen, aangezien het openen van de verpakking nodig was om de telefoon te kunnen beoordelen.

de telefoon ligt ter reparatie bij u, dus ik heb reeds aan mijn verplichting tot terugzending voldaan. en zie graag zo spoedig mogelijk een bevestiging terug van jullie voor deze ontbinding. 

echter wacht ik al 2 weken op antwoord en elke keer als ik de klantenservice probeer te bellen sta ik minimaal 30 min in de wacht en kom dan uiteindelijk op het zelfde antwoord uit als altijd dat is dat ik morgen bericht zal krijgen per mail, en dat zij van de klantenservice er een notie van zullen maken wat nooit gebeurd.
wat zou ik nu nog kunnen doen om het proces te versnellen. de eerste rekening zal binnen nu en volgende week wel verstuurd worden. ik heb echter tijdens deze periode geen gebruik kunnen maken van mijn telefoon. moet ik de betaling weigeren? help

alvast bedankt mensen.