Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

4m
4mmirage - 15-02-2017 10:44:12
Auto & Vervoer

Kiwa

Nadat ik als zeeman een vaarbevoegdheidsbewijs heb aangevraagd bij kiwa; http://www.kiwa.nl/contact/" target="_blank">http://www.kiwa.nl/contact/, kreeg ik afgelopen maand de telefoonrekening gepresenteerd.
blijkbaar is het nummer (0)88 998 44 00 in rijswijk een service nummer en werd mij €54,67.- inkl btw in rekening gesteld €0,74/min inkl. btw uit het buitenland.
ik moest dit nummer regelmatig bellen aangezien hun web portal totaal niet funktioneert om documenten te uploaden en online een bestelling te plaatsen.
op hun http://www.kiwa.nl/contact/" target="_blank">website wordt echter nergens melding gemaakt over de hoogte van de kosten.
aangezien ik in het buitenland woon, heeft mijn telefoonaanbieder er ook nog een schepje bovenop gedaan.
is dit (weer) een voorbeeld van telefoonbedrog naar het motto, "dat had u moeten weten voordat u begint te telefoneren"?
ik ben van mening dat er hierover afspraken bestaan betreffende openbaarheid van bestuur, dat de overheid, inclusief de commerciele bedrijven die daarmee zaken doen, zich aan de wettelijke afspraken dienen te houden.
ik ben niet bekend met de lijsten van betaalnummers in nederland en wens als staatsburger in het buitenland voor één keer niet telkens het gevoel te krijgen dat wanneer een nederlandse instelling "mij niet belazerd heeft, ze het gewoon vergeten zijn".
ik krijg steeds meer het bewijs toegeleverd dat hierachter een systeem schuil gaat.
wat kan ik wettelijk doen om deze kosten op de veroorzaker te verhalen?