Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Jo

Klacht apple

Geachte heer, mevrouw,
 
met veel verdriet, teleurstelling en gevoel van onrecht heb ik vandaag zowel met apple als met centraal beheer lange tijd aan de telefoon gezeten. het volgende is gebeurd.
 
op 28 maart heeft mijn moeder helaas mijn oude ipad2 (2011) uit haar handen laten vallen. het scherm van de ipad2 was kapot, verder deed hij het nog. wij hebben centraal beheer gebeld en die stelden voor de schade te verhalen op mijn inboedelverzekering, in plaats van mijn moeders aansprakelijkheidsverzekering (centraal beheer). volgens mijn assurantieadviseur, ragetlie, zou dit helaas geen toegevoegde waarde hebben. wij hebben dus de procedure ingezet via centraal beheer. 
 
al snel volgende een tweede brief vanuit centraal beheer met een verwijzing naar het apple service centre, voor reparatie of vervanging. zodoende heb ik contact met apple gezocht en zij stelden voor om mijn ipad2 op te sturen, waarna zij zouden beoordelen of de ipad2 gerepareerd of vervangen moest worden. in goed vertrouwen heb ik €301,10 beschikbaar gesteld als borg. het verschil zou dan teruggestort worden en de factuur kon ik indienen bij centraal beheer.
 
2 dagen later had ik een vervangende ipad2 gereviseerd model). nog een paar dagen later een factuur a €301,10. nogal geschrokken van het hoge bedrag voor een oud en gereviseerd model ipad2, heb ik de factuur toch maar opgestuurd naar centraal beheer. een dag later kreeg ik bericht dat ik €40,- vergoed zou krijgen. 
 
in shock maar in de hoop dat het goed zou komen, heb ik eerst met apple gebeld om te vragen wat er mis is gegaan: ik moet nu €261,10 betalen voor een oude ipad2. door een schade die ik niet zelf heb veroorzaakt. voor dat geld zou ik een nieuwe ipad4 kunnen kopen, wat ik overigens heel bewust niet heb gedaan juist omdat wij met een flinke verbouwing en een baby van 8 maanden nogal krap bij kas zitten. volgens apple is er geen weg terug: de reparatie is inmiddels afgerond en daarmee is het voor hen klaar. zij adviseerde mij dat ik de ipad2 die zij hebben opgestuurd nog zou kunnen inwisselen bij een apple store, voor een nieuwer model. wel vertelden zij dat de ipad2 die zij nu hebben opgestuurd bij inruil getaxeerd wordt op maximaal €45,-. lieve hemel, ik heb dus €301,10 betaald voor een apparaat met een waarde van €45,-. de senior medewerker van apple benadrukte dat deze situatie mijn eigen schuld is – had ik maar geen €301,10 beschikbaar moeten stellen voor reparatie of vervanging.
 
in paniek en overstuur heb ik vervolgens centraal beheer gebeld. centraal beheer zegt dat ik de eerste brief beter had moeten lezen, hier staat in dat zij de dagwaarde (10%) vergoeden. waarom adviseerden zij mij dan in de tweede brief om het via apple te laten lopen? dat is een standaard procedure werd mij verteld. hoe het verder wordt afgehandeld is iets tussen mij en apple. wat een vreselijk advies: de telefoonwinkel hier in het centrum kon het scherm repareren voor €60,- (wat prima was geweest want verder deed alles het nog)! is hier dan echt niets aan te doen? toen ik in huilen uitbarstte, gaf de mevrouw van centraal beheer aan dat ze hier een notitie van zou maken.
 
zodoende richt ik u nu deze brief. de situatie voelt oneerlijk, ik voel me machteloos en erbij gelapt. ik had een hogere pet op van de service van apple. ook had ik goed vertrouwen in het advies van centraal beheer. wellicht naïef, toch hoop ik op enige consideratie. ergens hoop ik dat één van de partijen mij hier nog in tegemoet komt. met een vergoeding of toch een nieuwere ipad – zodat onze spaarzame centen niet werkelijk in de zogenaamde bodemloze put zijn verdwenen. in ieder geval hoop ik dat dit voor andere consumenten met een schadegeval aan hun oude apple-apparaat, een ander advies wordt gegeven. ofwel door apple, ofwel door centraal beheer. 
 
ik hoop dat mijn verhaal gelezen en ten minste enigszins begrepen wordt. hiermee doe hiermee een beroep op menselijkheid bij beide bedrijven.