Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
johan zeilman - 04-06-2017 12:38:42
Computers & Telefonie

Opgelicht door coolblue en t-mobile

Ik heb op 29-11-2016 mijn abonnement verlengt met een nieuw toestel via coolblue.ik bestel een lumia 950 xl met onbeperkt bellen nl en 120 min. eu en 1 gb data voor €34,50/mnd. via de mail krijg ik het contract toegestuurd en zie dat het niet klopt en bel met coolblue om dit te vertellen maar volgens coolblue klopt het allemaal. de volgende dag komt de bezorger het toestel brengen maar ik stuur hem onverrichte zaken weer terug want op het contract wat hij bij zich heeft staat een bedrag van €54,- en ik weiger dat aan  te nemen. vervolgens neem ik contact op met coolblue om uit te leggen dat ik geen contract onderteken waar een foute prijs op staat. volgens coolblue was het allemaal ok en had het te maken met de kortingen die ze niet op het contract konden verwerken. mocht het niet kloppen dan namen zei de verantwoording daar voor en zouden dan voor de extra kosten opdraaien. ik vraag hier een schriftelijke bevestiging van en krijg een mail met daarin de uitleg en de afgesproken abonnementsprijs die ik moet gaan betalen als de verlenging in gaat op 9-2-17. vervolgens ga ik nog een keer naar de bestelpagina van coolblue waarop gespecificeerd staat wat ik besteld heb met de daarbij behorende prijs en maak hier een pdf bestand van. er van uitgaande dat alles goed komt en niet meer denkend aan het voorval eind november zie ik in maart tot mijn verbazing dat nadat de verlenging ingegaan was 2x een gigantische telefoonrekening van mijn bankrekening afgeschreven. ik neem contact op met coolblue die weer contact opnemen met t-mobile. na enkele weken niks gehoort te hebben weer vele malen contact via telefoon en mail met coolblue die mij mededelen dat ze er mee bezig zijn en dat de doorlooptijd bij t-mobile 5 werkdagen is welke al lang en breed verstreken waren. uiteindelijk zelf maar contact met t- mobile opgenomen om het zelf te regelen. maar uiteraard kom ik er met t- mobile niet uit. alle belkosten waren in rekening gebracht en een verkeerd te duur abonnement was in rekening gebracht en t-mobile wilde wel een credit maken van 50,- maar het te veel gefactureerde bedrag was veel hoger. een gespecificeerde credit nota kreeg ik niet, slechts het bedrag van 50,- stond er op vermeld zonder specificatie hoe dit bedrag tot stand was gekomen. hierna zelf maar uitgerekend wat de juiste bedragen waren en wat ik moet betalen en wat gecrediteerd moet worden en dit doorgestuurd naar zowel t-mobile als coolblue en de veel te hoge afschrijvingen teruggeboekt en het juiste bedrag handmatig naar t-mobile overgemaakt. t mobile ging hier niet mee accoord en weigerd mij de te hoge abonnementskosten te crediteren en wil alleen een geschat bedrag van 50,- crediteren. na zeker wel 50 a 60 mails en telefoontjes met coolblue en t mobile verder en vervolgens weer een rekening met belkosten terwijl ik onbeperkt bellen heb en inmiddels al 2 keer persoonlijk bij coolblue aan de balie gestaan te hebben wordt het telkens afgedaan met "wij kunnen nu helaas niks voor u doen" en heb ik van t mobile al buitengerechtelijke kosten in rekening gebracht gekregen over het te veel gefactureerde bedrag, is het toestel afgesloten en moet ik heraansluitingskosten betalen wat ik uiteraard niet ga doen. rest mij nu echt na 6 maanden bijna dagelijks te bellen en mailen met beide partijen alleen nog de weg naar een advocaat en de rechter om een bedrag van 19,11 wat inmiddels al is opgelopen en waar coolblue mij beloofd had hier de verantwoording voor te nemen wat ze nu uiteindelijk toch niet doen?