Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

majestic
majestic - 09-08-2017 22:16:32
Computers & Telefonie

Ziggo weigert onderhoud

Al gedurende 2 maanden kampeer ik met zeer instabiel internet. dit betreft bedraad internet, dus geen invloeden van een eventuele slechte wi-fi verbinding of externe stoorbronnen. omdat ik zelf redelijk wat kennis ervan heb, kan ik vrij specifiek zijn in de klacht en heb dit ook meerdere malen aan ziggo duidelijk gemaakt. ik zal een afbeelding bijvoegen van pingplotter, welke een traceroute geeft met relevante data omtrent jitter/latency en packetloss. 

twee monteurs zijn al langsgeweest, waarvan de tweede volstrekt onnodig was (installatiemonteur tweemaal langsgestuurd). persoonlijke apparatuur is uitgesloten zowel door mij als de monteur. deze laatste monteur heeft het geëscaleerd naar een netwerkspecialist welke met een aantal screenshots (vanuit mij) het zou doorzetten. dit is inmiddels alweer een aantal weken geleden. bellen naar ziggo bots ik op een muur waarin ze me niet kunnen vertellen wat het probleem is en ook geen tijdsframe kunnen geven waarin het probleem opgelost wordt. "u dient simpelweg te wachten". de reactie op het enige alternatief voor deze wijk, het masaal overstappen naar de concurrent, werd brutaal beantwoord door het opleggen van de haak door de desbetreffende medewerker. tevens de eerste maal in deze maandenlange rompslomp dat ik minder dan uiterst hoffelijk was.

pro-actief ben ik zelf met mijn laptop de buurt afgegaan en heb kunnen constateren dat het de huizen betreft welke zitten aangesloten op een specifieke ev-doos in de straat. mijn vermoeden dat deze interne componenten simpelweg versleten zijn of beschadigd geraakt (boom is weggehaald er vlak naast). echter blijft ziggo me 'stonewallen' omtrent een oplossing of tijdsframe. inmiddels betaal ik dus nu al twee maanden een niet al te zuinig maandelijks bedrag aan ziggo voor gammel internet (zo slecht dat de voip telefoon simpelweg uitvalt tijdens bellen).

de vraag is dus in welke zin ziggo het recht behoud om zich zo onfatsoenlijk te gedragen tegenover hun clienten en/of ik simpelweg kan eisen dat ze onderhoud aan die ev doos gaan inplannen. wellicht een voorstel bij wie ik dit probleem het beste kan neerleggen? anders wordt het gewoon naar de concurrent.