Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

E. van Doorn
E. van Doorn - 24-11-2017 18:52:51
Computers & Telefonie

Torenhoge rekening van Ben na gestolen telefoon

in oktober is de telefoon van mijn dochter gestolen tijdens een citytrip naar barcelona. te laat had ze dit door en het lukte haar vervolgens niet om haar nummer op tijd te laten blokkeren. na 6,5 uur deed telefoonprovider ben dit.


 


hoewel ik in eerste instantie blij was dat ben dit voor haar deed, ben ik na het zien van de rekeningspecificatie toch wel geschrokken. in ongeveer 6,5 uur (om precies te zijn van 16:38 uur tot 23:05) werd er voor meer dan €4.600 verbeld. geen data / internet, nee alleen bellen. en dat bij een persoon die anders een patroon heeft waarbij er eigenlijk bijna niet buiten de bundel wordt gebeld. even in perspectief, iemand die nooit kosten maakt, verbeld opeens 6,5 uur lang voor bijna €12 per minuut, naar nummers die €2,50 per minuut kosten en 6x tegelijkertijd gebeld worden. ik vind het overigens sowieso vreemd dat dit mogelijk is. 


 


ik heb inmiddels ben 4x aan de lijn gehad. fraude zou hebben gereageerd, maar dat is niet door ons ontvangen (call agents vertelde trouwens dat zij het ook niet in het crm zagen staan en dat het dus ook onwaarschijnlijk is dat mijn dochter iets heeft ontvangen). intussen gaat de incasso maandag  gebeuren. blijkbaar kan ben daar niets aan doen. ik ben nu 10 dagen in de weer om met ben hier namens mijn dochter uit te komen (zij zit zelf nu in australië maar ziet haar plannen daar nu in gevaar komen omdat het geld waar ze een jaar hard voor gewerkt heeft, maandag geincasseerd dreigt te worden door ben). we zijn redelijk ten einde raad. afgezien van de slechte service op dit dossier van ben, heb ik eigenlijk ook een andere klacht en ik wil graag weten hoe we hier juridisch op staan. 


 


ik heb zelf in de verzekeringen gewerkt. ik weet dat er fraude software is die dit soort afwijkende patronen binnen enkele minuten herkennen. ik ben van mening dat ben is tekort geschoten in zijn zorgplicht door dit 6,5 uur lang door te laten gaan, terwijl elk zinnig mens kan begrijpen dat 6x tegelijk een nummer van €2,50 bellen wel fraude moet zijn.


 


ik wil graag horen van mensen die ook dit soort ervaringen hebben en van mensen die uit ervaring of vanuit juridische kennis kunnen vertellen wat de mogelijkheden voor ons zijn. de incasso storneren begrijpen we, we willen vooral weten hoe we in alle redelijkheid de kosten zelf kunnen vermijden.