Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
matthijs1985 - 23-03-2020 11:25:04
Vakantie & Reizen

Ik krijg Opodo al dagen niet te pakken om na inreisverbod vlucht te annuleren

Ik heb een vlucht naar brazilie geboekt bij british airways via opodo
afgelopen donderdagavond werd bekend dat brazilie het luchtruim sloot voor (o.a.) uk en eu-burgers.
opodo rekent 60,- voor annuleringen en wijzigingen
british airways biedt een 'booking with confidence': 

greater travel flexibility


to allow greater flexibility you can change the destination, date of travel, or both without being charged a change fee, on all new bookings made from tuesday 3 march to sunday 31 may 2020, as well as any existing bookings that depart up to sunday 31 may 2020

sinds donderdagavond heb ik via diverse kanalen geprobeerd de vlucht te annuleren en mijn geld terug te krijgen.
- british airways heeft wel gereageerd, maar zegt dat ik het via opodo moet regelen
- opodo reageert niet via twitter dm.
- via de chatassistent op fb messenger wordt ik steeds in een wachtrij gezet, waar ik na een paar uur weer uitgegooid wordt.
- ik heb vrijdag een uur aan de telefoon gehangen, maar krijg opodo ook telefonisch niet te pakken. in het weekend was hun telefonische hulplijn dicht. nu wordt na enkele minuten de verbinding door opodo verbroken.

wat doe ik als ik opodo niet te pakken krijg?
- moet ik proberen in te checken of juist niet? aangezien de grenzen gesloten zijn, zou ik er vanuit gaan dat dit niet lukt, omdat ik het land niet in mag. en als ik dat doe heb ik dat aangetoond. maar wat als het inchecken ineens slaagt, heb ik dan ineens gebruik gemaakt van mijn ticket?
- heb ik, ook als het niet lukt opodo te bereiken, gewoon recht op een volledige teruggave? door het inreisverbod is het toch duidelijk dat ik niet kan vliegen? mag opodo alsnog 60,- rekenen? nee toch? heb ik recht op een volledige teruggave of enkel op een voucher van british airways?
- heeft het zin om vanavond naar het vliegveld te gaan als ik opodo niet te pakken krijg? ik ga liever niet onnodig de deur uit, i.v.m corona.