Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Il
Ilse W - 08-02-2022 10:02:08
Auto & Vervoer

Klacht Ford Stern

L.s.
 
ik ben ontevreden over de geleverde diensten, communicatie en omgang met de klant. vandaar dat ik op deze wijze een klacht wil melden. 
een schets van de afgelopen maand:
6 januari 2022: ik breng de auto bij ford stern hoofddorp voor een grote beurt. daarbij meld ik dat ik een vreemd geluid hoor bij de motor. 's middags word ik gebeld dat de auto klaar is. ik vraag wat het vreemde geluid was. ze hebben geen idee, maar gaan nog even checken. als ik de auto op kom halen wordt mij op het hart bedrukt dat er niets aan de hand is en ik veilig met de auto kan rijden. ik ga er dan ook vanuit dat mijn auto (ook nog in oktober gekeurd) veilig is en dat er niets aan mankeert.
9 januari: de radio doet het plots niet meer, evenals de parrot. 
24 januari: als ik naar mijn werk wil gaan doet mijn auto het niet (accu leeg). 's middags komt de wegenwacht. hij laad de accu op en ontdekt dat de radio aanstaat. die probeert continu contact te maken met mijn telefoon en heeft op die manier mijn accu leeg getrokken.
25 januari: even gecheckt, maar mijn auto rijdt.
26 januari: 's ochtends is mijn accu weer leeg en moet ik een taxi bellen om op tijd op mijn werk te zijn. 's avonds wordt mijn auto door de wegenwacht weggesleept en naar de werkplaats gebracht. via de wegenwacht heb ik een week een leenauto.
ik hoor de hele week niets van ford.
31 januari: gebeld met ford, maar de receptioniste kan niemand bereiken en vraagt mij de volgende dag nog eens te proberen.
1 februari: contact gehad met iemand van de werkplaats. hij zegt dat het probleem met de accu is opgelost, maar dat ze een probleem hebben ontdekt bij de versnellingsbak. ze hoorden een vreemd geluid. ik vertel dat ik dat bij de grote beurt al gemeld heb, maar dat daar toen niets mee is gedaan. deze meneer vertelt dat ze eerst de versnellingsbak moeten bekijken voor ze mij kunnen vertellen wat er precies aan de hand is en wat dan de kosten zijn. ik leg uit dat ik echt een auto nodig heb voor mijn werk. hij belooft uiterlijk woensdag contact met mij op te nemen.
2 februari: ik ben niet gebeld.
3 februari: in de ochtend zelf maar gebeld. ik krijg dezelfde meneer aan de telefoon. hij beweert mij niets beloofd te hebben. hij blijft hameren op dat hij niet weet wat er aan de hand is en dus verder geen informatie kan geven. ik zeg dat ik dat begrijp, maar dat ik nu ook geen leenauto meer heb en ik een auto nodig heb om naar mijn werk te gaan. ik zeg ook dat ik vind dat de fout bij ford ligt, aangezien ik vind dat ik er vanuit mag gaan dat wanneer ik mijn auto bij hun in onderhoud heb en nog geen maand geleden een grote beurt heb laten doen, waarbij ik bovendien vermeld heb dat ik een vreemd geluid hoor, de auto het dan ook goed doet. inmiddels staat de auto dan al een week bij de werkplaats en is er nog geen zicht op enige informatie. er wordt mij verteld dat ze misschien maandag kunnen gaan kijken. dat is weer een halve week verder. ik geef aan dat ik dat geen service vind. de meneer belooft mij contact op te nemen met zijn leidinggevende en mij zo snel mogelijk terug te bellen.
4 februari: ik heb nog niets gehoord en bel nog maar een keer. ik krijg dezelfde meneer weer aan de telefoon die wederom beweert mij niets beloofd te hebben. ik krijg nauwelijks de kans om mijn zinnen af te maken, omdat deze meneer mij constant onderbreekt. ik geef nogmaals aan een auto nodig te hebben en ik geef aan dat ik vind dat zij mij op enige manier daarin moeten faciliteren. hij vertelt dat ze geen leenauto's hebben. dat maakt mij niet uit, ik neem genoegen met elke rijdende auto die mij geleverd wordt. hij belooft weer contact op te nemen met zijn leidinggevende en mij in de loop van de middag terug te bellen. dat gebeurt niet.
8 februari: ik heb nog steeds niets gehoord. mijn auto staat inmiddels bijna twee weken bij ford en ik weet nog steeds niet wat er precies mee aan de hand is. ik zit nog steeds zonder auto.
 
u zult begrijpen dat dit geen beste service is. ik verwacht dat als ik mijn auto bij ford in onderhoud geef, dat mijn auto het dan doet en dat ik er veilig mee kan rijden. ik  verwacht ook dat als mijn auto naar de werkplaats gebracht wordt ik op de hoogte gehouden wordt en dat mijn auto zo snel mogelijk wordt gerepareerd. verder verwacht ik dat beloftes nagekomen worden en niet ontkend. en dan heb ik het nog niet eens over een stukje respect naar de klant toe.