Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Janssen1950
Janssen1950 - 16-06-2022 13:42:07
Auto & Vervoer

Occasion campervan mist opties?

Ik heb 10 dagen geleden een hele mooie campervan bij een occasioncenter gekocht. echter kom ik er vandaag achter dat de vermoeidheiddetectie, welke wel op de website bij de optielijst stond, niet aanwezig is in deze verder hele mooie campervan.

daarover heb ik het verkopende bedrijf direct geinformeerd. zij zeggen echter dat op hun website ergens staat dat het mogelijk is dat de omschrijvingen en specificaties van de aangeboden campervans per abuis kunnen afwijken en dat ze daar nooit voor aansprakelijk zijn. verder meldden ze mij dat ik een onderzoeksplicht heb en die niet ben nagekomen. en dat ik dus pech heb. een heel bijzondere houding meen ik, aangezien je jezelf volgens mij jegens een consument niet zo makkelijk kunt vrijwaren van enige verantwoordelijkheid. daarnaast begrijp ik de onderzoeksplicht uiteraard wel, maar die beperkt zich volgens mij enkel tot duidelijke afwijkingen. bijvoorbeeld, de campervan heeft een km stand van 100.000 terwijl er 80.000 is geadverteerd. of er liggen winterbanden op ipv de geadverteerde zomerbanden. hoe dan ook, feit blijft dat ik in juli een hele lange tocht ga maken en ik juist deze vermoeidheidadetectie wilde om veiligheid te verbeteren. ik ben alweer een dagje ouder! wat zijn mijn rechten.. ?