Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tg
tglatzel - 16-04-2024 10:45:27
Auto & Vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer carway amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de import van dure amerikanse autos) een fabrieksnieuwe chrysler pinnacle pacifica hybride gekocht met 2 jaar garantie. na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin februari). sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd terug mogen ontvangen. navragen worden of niet beantwoordt of men weet het gewoon niet, omdat onderdelen ter reparatie moeilijk beschikbaar zijn.

welke rechten en mogelijkheden heb ik als consument?
- kan ik de koop ongedaan maken op basis van non conformiteit?
- heb ik recht op vergelijkbaar vervangend vervoer?

met vriendelijke groet,