Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: gast 1
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 24, 2015 om 02:45HUMAX IHDR-5200C@ costnix,
Kijk eens bij de berichten van Philip36 die me, zonder dat ik het zelf wist, al jaren volgt.
Mvg. Willem. -
Jan 13, 2015 om 23:42HUMAX IHDR-5200CCostnicx,
Het komt nu ook wel over denk ik zo. Boodschap is dat ik niet achterlijk ben en niet begrijp wat de bedoeling is van deze site, want wat ik ervaar, lees ik ook elders op de site. Men kan het vaak niet goed doen. Wat wel en niet zinnig is, doet er nu even niet toe. Mijn boosheid wel!!
Het gaat ook niet om de schrijfwijze, maar de boodschap die ik wil uitdragen. Ik plaats hier weer om mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen. Twijfelt men er dan aan dat ik echt wel op de hoogte ben, houdt het op! Ik ben niet iemand die overal plaatst, en 'overal verstand van heeft' maar met wat ik weet wil ik zo goed mogelijk mensen op weg helpen. Als iemand dan aangeeft dat hij geen problemen heeft, terwijl dat om een heel andere decoder gaat, en ik de fout in andere dingen moet zoeken, terwijl ik meermalen aangeef dat ik geen problemen heb, maar anderen wel, wordt daarop niet gereageerd.
Bij 1953 heb ik het gevoel van: "ik heb de nieuwe software geladen en heb geen problemen, dus het ligt aan u zelf". Maar even lezen doen ze niet. Dan zien ze de verhalen van anderen die allemaal identiek zijn. Dat het vaak ook goed gaat doet daar niets aan af!
Zo goed? Nee zeker?
Mvg. Willem. -
Jan 13, 2015 om 23:42HUMAX IHDR-5200CMijn laatste reactie hier: Ik heb naar eer en geweten geplaatst en had het ook achterwege kunnen laten. Maar gezien de updates gefaseerd worden doorgegeven, had ik wellicht kunnen voorkomen dat iemand in de problemen raakt als hij/zij de decoder opwaardeert. Maar nogmaals, ik word hier kennelijk gezien als een of andere snotneus en dus heeft het totaal geen zin om me hier in te zetten. Dan help ik wel anderen, die het wel waarderen, en geloof me, dat zijn er al behoolijk veel.
Maar het is wel duidelijk hoe je hier aan een topantwoord kan komen...
Gegroet.
Mvg. Willem. -
Jan 13, 2015 om 23:41HUMAX IHDR-5200C@1953
PS: dit nog wel even, daar ik dat net ben vergeten, maar eerder heb gemeld: de 5400 is technisch gelijk aan de 5200, alleen is de interne schijf 2 maal zo groot, dus 1TB (819GB voor opname, een deel voor time shift, een deel voor het formatteren naar Ext3 en een deel voor foto's en filmpjes) net zoals bij de 5200 dus. Ik begrijp dus niet waar je het vandaan haalt dat mijn 5400, die ik overigens heb gekregen van Humax, meer problemen zou moeten geven. Maar als ik wat rondblader ben jij ook een van degenen die juist overal op inspringt en denkt dat wat jij aangeeft altijd juist is. Dit is niet verkeerd bedoeld, want ik wil het graag leuk houden, maar met mijn reacties wordt eigenlijk niets gedaan. De reactie van Valerius is ook als topantwoord bekroond, terwijl die een 5050 heeft waar helemaal geen updates voor zijn geweest! en daarnaast is die decoder ook helemaal niet interactief, en dus kán die ook geen problemen hebben met de verbinding voor ITV. Dat loopt, zoals je weet, via het Internet (alleen de opdrachten). Dat zo'n reactie als topantwoord word bekroond, door, ik denk jou, geeft voor mij aan dat ik achterlijk zou zijn en geloof me, dat ben ik zeker niet! Maar jij hebt geen problemen, dus doe ik iets fout. Maar hier is dus niets aan de hand. Ik heb het over anderen! Maar als je het inderdaad zo goed weet had je destijds hier ook je vraag niet voor hoeven te leggen. En nogmaals, hier zijn de problemen niet aanwezig, maar bij een aantal anderen wel en dat doet zich voor na de updates. En de klachten zijn identiek. Als je die niet wilt lezen of zien, maar wel kan aangeven dat er niets aan de hand is, ben je dus gewoon halsstarrig. Het zou leuk voor je zijn geweest als men ook zo had gerageerd toen jij je vraag voorlegde. Het is absoluut niet leuk om voor dom aangezien te worden, en voorheen liet ik dan dan maar zo, maar ik ben nu wat strijdvaardiger. Ik weet van mezelf wat ik kan of niet kan. Ik ben achteraf blij dat die vraag destijds niet goed is tercht gekomen, want het had niet uitgemaakt wat ik had gezegd, het zou nooit goed zijn geweest. Geen wonder dat mensen met kennis het hier vaak laten afweten. Dit is echt bij het belachelijke af.
Mvg. Willem. -
Jan 13, 2015 om 23:41HUMAX IHDR-5200CDag 1953.
Ik heb geen problemen met de 5400, maar daarvan is wel een keer een tuner vervangen. Maar dat komt de 5200 helaas ook nog wel eens voor. De 5050 heeft daar minder last van en heeft dan ook iets betere tuners aan boord. Wellicht kun je nog niets vinden op de site van Ziggo, maar ik heb al meermalen contact gezocht omdat het dus soms misgaat bij de laatse updates. Ik heb daarover hier een duidelijk bericht geplaatst, maar kennelijk twijfelt men hier enorm aan mijn kennis. Morgen, eigenlijk vandaag belt Ziggo me even terug. Maar gezien een absurde reactie van costnix als topantwoord wordt bekroond en de reacties die ik ontvang, begrijp ik totaal niet wat men hier nou wil. Als men overal plaatst: gezeik, want men heeft dan 'overal verstand van'. Plaats men een link naar google of een andere sites dan is het ook vaak gezeik, want dan weet men niets en kan men alleen goed googelen. Meld zich iemand die op een vlak goed thuis is, zoals ik nu, weer gezeik, want dan ben je een of andere betweter en word je kennis weer in twijfel gebracht. Ik dacht dat deze site ervoor was bedoeld elkeaar naar beste weten en kunnen te helpen, maar dat blijkt niet de bedoeling. Berichten die je plaatst worden niet serieus genomen en de gedachte van mensen is kennelijk dat er niemand kan zijn die verstand heeft van zaken. Kijk eens naar philip die me al jaren volgt en laatst nog aangaf een fan van me te zijn. Ik heb elders al tienduizenden berichten geplaatst in 10 jaar tijd en al zeer veel mensen geholpen. Als je even googeld vind je dat ook terug. Als het dan hier nog in twijfel word getrokken dat je echt wel wat kennis in huis hebt, laat ik het er wederom bij, want ik wil graag serieus worden genomen. Kennelijk is deze site alleen maar bedoeld om elkaar te bekritiseren en dat is ook wat je hier vaak van anderren leest. Ik plaats in dit onderwerp dan ook niets meer over de Humax decoders.
mvg. Willem. -
Jan 13, 2015 om 23:41HUMAX IHDR-5200CDag valerius-2
Ik ben de persoon waar Philip nogal eens naar verwijst. Ik help al zeer lange tijd mensen met Humax decoders uit hun problemen. Daardoor heb ik ook al een kleine 10 jaar contact met Humax, die me destijds zelf hebben benaderd vanwege mijn plaatsingen op Kieskeurig.
Ik zie echter elders dat jij de 5050 hebt (heb daar net wat geplaatst i.v.m. het opnemen van Fox-HD) en die hebben er inderdaad geen last van, maar daarvoor zijn recent ook geen updates meer uitgekomen. Voor de 5100, 5200, 5300 en 5400 is dat wel het geval.
Ik heb zelf de 5400 en geen issues, maar die worden wel vaak gemeld nadat de updates zijn geladen en dat is dus ook bekend bij Ziggo. Die mensen hebben doorgaans langere tijd probleemloos van de decoder kunnen genieten en na de update is het mis en is dat helaas ook niet meer door jezelf te herstellen. Ik weet dus echt waar ik over praat, en waar ik allemaal op moet letten en het is natuurlijk ook wel zeer opvallend dat men elke keer dezelfde issues meldt. Ik heb daarom dus overleg gehad met Humax en Ziggo, want de decoders, m.n. de 5200, moeten voor herstel terug naar Quantis/Humax. Het is dus absoluut geen probleem in de verbinding of de invloed van andere apparaten, maar dus zeer waarschijnlijk een bug in de nieuwe software. Nieuw is dat helaas niet, want bij de 5200 is dat, m.n. door het invoeren en verbeteren van ITV vaker voorgekomen. De 5050 is niet interactief en ontvangt daardoor minder updates, maar bij de laatste keer zijn ook daar wel issues gemeld. Het scherm bleef dan groen, ongeacht wat men probeerde en die exemplaren zijn ook voor herstel naar Humax gestuurd. Gelukkig is dat issue achteraf kleinschalig gebleven. Kortom, ik ben urenlang per dag bezig met Humax producten en heb de kans deze ook thuis uit testen en kan dan dus de tijd nemen alles goed uit te zoeken. Er staat hier nu b.v. ook het Quantis LSW 3D soundsysteem om deze te testen en te reviewen. Ik mag dus over mezelf zeggen dat ik er vrij goed in thuis ben en daardoor ook goede contacten heb.
Mvg. Willem. -
Jan 13, 2015 om 23:40HUMAX IHDR-5200CDag 1953,
Het is mooi te zien dat dit issue destijds is opgelost. Heb je trouwens de laatste updates al geladen? Daarmee gaat het n.l. nogal eens mis en als het goed is, staat dit nu op de site van Ziggo als groepsstoring nadat ik hen een aantal gevallen heb gemeldt en wat er zoal misgaat. Ik heb eerder deze week Humax al ingelicht, daar een aantal decoders onbruikbaar zijn geworden. Ook werkt ITV/Tv portal daarna soms niet meer (correct). Je kan de berichtgeving daarover vinden op:
https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html
Morgen ga ik daarover weer overleg plegen, omdat veel decoders richting Humax moeten en men dus aan onnodige kosten kan vastzitten. Dat is natuurlijk zuur. Het gaat lang niet overal mis en bij andere types zie ik de isseus nog maar zelden voorbij komen, maar een aantal 5200 gebruikers zijn natuuurlijk niet blij met deze toestanden. Ik heb zelf de 5400 die op hetzelfde platform is gebouwd als de 5200, maar ik heb na de updates nog geen issues gezien. Overigens gaat er met ITV de laatste tijd nogal eens wat mis bij Ziggo. Dus ook daarop heb ik hen gewezen, omdat veel mensen te horen krijgen dat het probleem niet bekend zou zijn en men dus de fout thuis moet zoeken. Terwijl andere medewerkers aangeven dat het probleem al weken oud is...
Mvg. Willem. -
Jan 13, 2015 om 23:40HUMAX IHDR-5200CDag beste lezers.
Gisteren viel me pas op dat de link die is geplaatst verwijst naar een andere 5200 van Humax, n.l. de VA, waarover eigenlijk geen vragen binnenkomen, en daar zag ik dus de vraag van 1953 staan... En die heb ik dus inderdaad niet beantwoord. Ik heb een aantal onderwerpen in beheer en voor de Humax iHDR 5200C is er dit onderwerp:
https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html
Ik weet dat ik laat reageer, maar wellicht is dit bruikbaar voor de volgende keer. Ik hoop dus dat kritiek op een late plaatsing uitblijft. Zoals Philp ergens al terecht aangaf is er altijd nog google die ook hier naartoe verwijst.
Mvg. Willem. -
Dec 17, 2014 om 15:20Blu-ray dvd recorderIk heb nog gezocht naar een Nederlandse handleiding, maar deze was nergens te vinden. Ik vraag me dus af of het betreffende apparat wel bedoeld is voor de Nederlandse markt. Maar daar een reactie uitbleef, heb ik me er verder niet meer in verdiept en ga dat ook niet meer doen.
Ik kan het zo navragen bij Panasonic, omdat ik daar doorgaans een vast persoon spreek, maar ik had gevraagd of de vraagsteller een type in gedachten had en zie pas een reactie nadat sjoppie en edrick3 hier wat hebben geplaatst. Mijn eerste plaatsingen zijn gewoon genegeerd, dus werden die kennelijk niet gewaardeerd.
En m.i. had de vraagsteller er zelf ook wel op kunnen komen om de vraag voor te leggen bij Panasonic en gezien dat als topantwoord is bekroond, waar ik trouwens toch al niets van snap, is het duidelijkk dat in ieder geval ik, of nieuwkomers hier niet worden gewaardeerd.
Gr. Willem.
-
Dec 17, 2014 om 12:13cv radiator ontluchtenPS:
Ik vraag me een beetje af of alles wel aan lucht is te wijten. Het kan n.l. ook zijn dat de radiator gewoon nog niet goed meedraait.
Draai alle radiatorkranen eens dicht, op de 'probleem radiator' en op een een 2e na. Je moet n.l. zorgen voor voldoende stroming, want anders slaat de ketel af of gaat in storing. Als het water nu gaat stromen dwing je dat door de radiator heen. Je kan eventueel de 2e radiator ook nog iets afsluiten.
Ik bedacht me net dat ik dit na aanleg destijds ook heb gehad met de verst geplaatste radiator. Toen deze eenmaal meeliep was het probleem verholpen.
De leiding links in en rechts uit is niet noodzakelijk, maar wordt vaak gedaan bij grotere installaties of bij grotere radiatoren. Bij die laatste is het dus doorgaans wel aan te bevelen. De radiator wordt dan ook sneller warm over het gehele vlak.
Mvg. Willem.