door 1953 Jul 6, 2014 om 00:32
Computers & telefonie

HUMAX IHDR-5200C

Mijn HUMAX IHDR-5200C vertoont digitale beeldverstoringen, inclusief de audio, op de zenders in 162, 170, 340, 348, 412, 802 en 810 MHz. O.a. dubbelbeeld RTL8HD & FOX HD.

Provider is ZIGGO Alles-in-1 met smartcard.

De HUMAX is verbonden met de triple wandcontactdoos uitgang naar de antenneingang met een Kabelkeur goedgekeurde Hirschmann 1½ meter coaxkabel.

In de meterkast vanuit het abonneeovernamepunt, geaard, en direct verbonden met een antenneversterker, FRA752/N, geaard, power, lengte op meer dan 15 meter ingesteld.

Via de HUMAX gaat eveneens een Hirschmann 1½ meter coaxkabel naar de televisie met een Quantis CI+ 1.3. Alsmede een HDMI-kabel vanuit de HDMI-uitgang naar HDMI2 op de televisie.

De televisie vertoont, m.u.v. de 802 & 810 MHz, de beeldverstoringen niet.

Waarom wel de HUMAX die verstoringen en op de televisie dus niet?

5205 34 Rapporteer

door 1953 - Jul 6, 2014 om 02:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 6 jul 2014, 00:41]Plaats uw vraag ook eens op
http://www.gebruikershandleiding.com/Humax-VA-5200/handleiding-5-509639.html
Daar zitten een paar goede experts.

Dank voor de verwijzing.
verwijzing

door 1953 - Jul 6, 2014 om 02:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 6 jul 2014, 00:41]Plaats uw vraag ook eens op
http://www.gebruikershandleiding.com/Humax-VA-5200/handleiding-5-509639.html
Daar zitten een paar goede experts.

De verwijzende site was ik al tegengekomen. Tot nu toe niks bruikbaars erop gevonden.

ph
door philip36 - Jul 6, 2014 om 02:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Plaats uw vraag ook eens op
http://www.gebruikershandleiding.com/Humax-VA-5200/handleiding-5-509639.html
Daar zitten een paar goede experts.

door 1953 - Jul 6, 2014 om 14:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 6 jul 2014, 02:19]Huh? Je was toch overgestapt op KPN?

Maar goed... heb je toevallig een ChromeCast of een ander soort dongle die wifi gebruikt?

Ja, de meegeleverde Wi-Fi 54 Mbps dongle en die gaf tot voor kort geen probleem. Zal er naar gaan kijken of het goed zit en wat het doet als het is verwijderd.

door 1953 - Jul 6, 2014 om 14:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 6 jul 2014, 09:33]Zag dat u dat al gedaan had.

Klopt!

door 1953 - Jul 6, 2014 om 14:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 6 jul 2014, 10:56]Dat doet mij denken aan het aanwezig zijn van een "stoorzender" in uw buurt.
Is de coaxkabel echt niet beschadigd? Dat kan heel gemakkelijk gebeuren als er hele krappe bochten in die kabel zitten. De afscherming raakt dan beschadigd en is instraling van buitenaf mogelijk.

Sinds een jaar heb ik al last van een 4G zendmast in de nabijheid (ca. 150 meter afstand). Die stoorde op de frequenties 802 & 810 MHz.

door 1953 - Jul 6, 2014 om 14:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 6 jul 2014, 02:19]Huh? Je was toch overgestapt op KPN?

Maar goed... heb je toevallig een ChromeCast of een ander soort dongle die wifi gebruikt?

Ja, was inderdaad naar KPN willen overgaan, edoch geannuleerd omwille dat mijn huidige telefoonnummer een nieuw telefoonnummer zou worden - zie ook mijn forum op discussies.
Daarnaast was er ook onduidelijkheid omtrent de HBO-zenders, wel in het pakket Premium, doch in de overeenkomst slechts 1 maand korting.

door 1953 - Jul 6, 2014 om 15:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 6 jul 2014, 00:41]Plaats uw vraag ook eens op
http://www.gebruikershandleiding.com/Humax-VA-5200/handleiding-5-509639.html
Daar zitten een paar goede experts.

Die verwijzing naar die site is wel omslachtig te noemen. Kreeg daar al twee reacties op.
Onbekend maakt onbemind?

door 1953 - Jul 7, 2014 om 18:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De laatste update maandag 7 juli 2014:
- hedenochtend met klantenservice (1200) gebeld;
- afspraak met de monteur voor morgenmiddag geregeld;
- zo juist de planner van de monteurs aan de telefoonlijn gehad;
- situatie uitgelegd n.a.v. een test met een Cisco recorder 8485 DVB;
- n.a.v. die test is de monteur ingetrokken, ZIGGO stuurt mij een nieuwe HUMAX met twee jaar garantie.

Zette vandaag de CISCO 8485 DVB op de plaats van de HUMAX en sloot alle kabels aan zoals bij de HUMAX.
Bij de CISCO had ik geen, m.u.v. de 802 & 810 MHz, beeldverstoringen noch audioproblemen.

Mijn conclusie en die van ZIGGO: tuner van de HUMAX is naar zijn mallemoer, m.a.w. 'defect'!

Nog meer goed nieuws is dat de kabel inclusief voeding in de grond binnen twee weken wordt vervangen. Dus (hopelijk) geen verstoringen meer van de 4G zendmast op de kabel.

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2014 om 15:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Huh? Je was toch overgestapt op KPN?

Maar goed... heb je toevallig een ChromeCast of een ander soort dongle die wifi gebruikt?

ph
door philip36 - Jul 8, 2014 om 15:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben zo vrij geweest uw vraag te kopiëren naar gebruikershandleiding.com
Hopelijk dat expert Willem, welke de meeste vragen daar beantwoord, u kan helpen.

costnix
door costnix - Jul 8, 2014 om 15:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat doet mij denken aan het aanwezig zijn van een "stoorzender" in uw buurt.
Is de coaxkabel echt niet beschadigd? Dat kan heel gemakkelijk gebeuren als er hele krappe bochten in die kabel zitten. De afscherming raakt dan beschadigd en is instraling van buitenaf mogelijk.

door 1953 - Jul 21, 2014 om 02:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Een E37-32 blijft hardnekkig, ook op de nieuwe HUMAX iHDR-5200C verschijnen, op o.a. kanaal 612 NDR bij Ziggo.

De versterker (Tratec 752/N) er tussenuit gehaald, biedt ook geen soelaas aan.

Ziggo weet het ook niet, wil wel de monteur sturen, die kunnen pas vanaf maandag 28 juli a.s., langskomen, deze week geheel volzet.

Had twee weken terug nog de oude Cisco 8485 er tussen gezet, daar had ik geen problemen met een E37-32 melding.

Waarom die HUMAX een E37-32 geeft?

door 1953 - Jul 21, 2014 om 17:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het probleem is sinds vanochtend volledig opgelost door ZIGGO middels groot onderhoud van alle diensten tussen 08:30 ~ 12:00 uur.

Het lag niet aan mijn bekabeling en er dan ook mijn inzien onnodige een nieuwe HUMAX iHDR-5200C geleverd - ook weer met twee jaar wettelijke garantie!

Alles werkt weer (voorlopig) naar tevredenheid, houden zó ZIGGO!

ph
door philip36 - Jul 22, 2014 om 02:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zag dat u dat al gedaan had.

door 1953 - Jul 28, 2014 om 21:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vandaag ontving ik een nieuwe HUMAX IHDR-5200C van ZIGGO uit Waddinxveen.

Eerst ontvang ik een nieuwe HUMAX, met alles erop en eraan, de 'defecte HUMAX' naar ZIGGO verstuurd en vandaag ontving ik een nieuwe HUMAX n.a.v. de ingeleverde HUMAX.

door 1953 - Jul 29, 2014 om 05:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 28 jul 2014, 22:08]Dat is mooi, dan heeft u een reserve exemplaar en zit u niet zonder wanneer er één defect raakt :-)

Twee in reserve!

door 1953 - Jul 29, 2014 om 05:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 28 jul 2014, 21:34][quote=1953 schreef op maandag 28 jul 2014, 21:33]Vandaag ontving ik een nieuwe HUMAX IHDR-5200C van ZIGGO uit Waddinxveen.

Eerst ontvang ik een nieuwe HUMAX, met alles erop en eraan, de 'defecte HUMAX' naar ZIGGO verstuurd en vandaag ontving ik een nieuwe HUMAX n.a.v. de ingeleverde HUMAX.

Dat moet je niet hier melden, maar bij Ziggo.

[u]Ongevraagde zending[/u] mag je behouden zonder dat ZIGGO erom mag terugvragen.

costnix
door costnix - Aug 2, 2014 om 19:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is mooi, dan heeft u een reserve exemplaar en zit u niet zonder wanneer er één defect raakt :-)

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2014 om 03:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 28 jul 2014, 21:33]Vandaag ontving ik een nieuwe HUMAX IHDR-5200C van ZIGGO uit Waddinxveen.

Eerst ontvang ik een nieuwe HUMAX, met alles erop en eraan, de 'defecte HUMAX' naar ZIGGO verstuurd en vandaag ontving ik een nieuwe HUMAX n.a.v. de ingeleverde HUMAX.

Dat moet je niet hier melden, maar bij Ziggo.

door 1953 - Nov 20, 2014 om 16:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit probleem is ook (voorgoed) de wereld uit geholpen door mijzelf.

De 2 Hirschmann antennekabels, kabelkeur goedgekeurd, vervangen voor 2 Vivanco antennekabels met ferrietfilters met uiteinde man/vrouw verguldgoud.

Geen problemen meer met de ontvangst, de 4 zenders die nog 'geen signaal' gaven, die geven nu wel signaal (802 & 810 MHz), t.w.: DJAZZ TV (362), Pebble TV (310), Penthouse (711) en EVENT (999).

door 1953 - Dec 7, 2014 om 19:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gast 1 schreef op zondag 7 dec 2014, 17:36]Dag beste lezers.

Gisteren viel me pas op dat de link die is geplaatst verwijst naar een andere 5200 van Humax, n.l. de VA, waarover eigenlijk geen vragen binnenkomen, en daar zag ik dus de vraag van 1953 staan... En die heb ik dus inderdaad niet beantwoord. Ik heb een aantal onderwerpen in beheer en voor de Humax iHDR 5200C is er dit onderwerp:

https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html

Ik weet dat ik laat reageer, maar wellicht is dit bruikbaar voor de volgende keer. Ik hoop dus dat kritiek op een late plaatsing uitblijft. Zoals Philp ergens al terecht aangaf is er altijd nog google die ook hier naartoe verwijst.

Mvg. Willem.

De link waar u naar verwees

Sinds mijn laatste bericht, van 20 november jl., zijn er geen strubbelingen meer geweest en de zenders die eerst niet meer konden worden ontvangen, ontvang ik nog steeds ongestoord.

Had voor die wijzigingen van de antennekabels, van Hirschmann naar Vivanco, constant bij de opnames dat er storingen waren in de opnames, nu dus niet meer.

door 1953 - Dec 8, 2014 om 02:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gast 1 schreef op zondag 7 dec 2014, 21:54]Dag 1953,

Het is mooi te zien dat dit issue destijds is opgelost. Heb je trouwens de laatste updates al geladen? Daarmee gaat het n.l. nogal eens mis en als het goed is, staat dit nu op de site van Ziggo als groepsstoring nadat ik hen een aantal gevallen heb gemeldt en wat er zoal misgaat. Ik heb eerder deze week Humax al ingelicht, daar een aantal decoders onbruikbaar zijn geworden. Ook werkt ITV/Tv portal daarna soms niet meer (correct). Je kan de berichtgeving daarover vinden op:

https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html

Morgen ga ik daarover weer overleg plegen, omdat veel decoders richting Humax moeten en men dus aan onnodige kosten kan vastzitten. Dat is natuurlijk zuur. Het gaat lang niet overal mis en bij andere types zie ik de isseus nog maar zelden voorbij komen, maar een aantal 5200 gebruikers zijn natuuurlijk niet blij met deze toestanden. Ik heb zelf de 5400 die op hetzelfde platform is gebouwd als de 5200, maar ik heb na de updates nog geen issues gezien. Overigens gaat er met ITV de laatste tijd nogal eens wat mis bij Ziggo. Dus ook daarop heb ik hen gewezen, omdat veel mensen te horen krijgen dat het probleem niet bekend zou zijn en men dus de fout thuis moet zoeken. Terwijl andere medewerkers aangeven dat het probleem al weken oud is...

Mvg. Willem.

V.w.b. de update: 2 weken terug uitgevoerd - datum 24 september 2014! Tevens on demand verbeterd met de rode knop.

Vermoed dat u meer problemen hebt met uw HUMAX IHDR-5400!

Problemen zijdens ZIGGO die zijn mij onbekend, kijk daar praktisch dagelijks naar.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 8, 2014 om 02:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Totaal geen probleem mee totaal onbekend bij mij, maar als ik u was zou ik toch het probleem zoeken verbinding.en of invloed van ander soort ontvangers die in gebruik zijn bij u of in uw omgeving..

door 1953 - Dec 9, 2014 om 17:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gast 1 schreef op maandag 8 dec 2014, 08:19]Costnicx,

Het komt nu ook wel over denk ik zo. Boodschap is dat ik niet achterlijk ben en niet begrijp wat de bedoeling is van deze site, want wat ik ervaar, lees ik ook elders op de site. Men kan het vaak niet goed doen. Wat wel en niet zinnig is, doet er nu even niet toe. Mijn boosheid wel!!

Het gaat ook niet om de schrijfwijze, maar de boodschap die ik wil uitdragen. Ik plaats hier weer om mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen. Twijfelt men er dan aan dat ik echt wel op de hoogte ben, houdt het op! Ik ben niet iemand die overal plaatst, en 'overal verstand van heeft' maar met wat ik weet wil ik zo goed mogelijk mensen op weg helpen. Als iemand dan aangeeft dat hij geen problemen heeft, terwijl dat om een heel andere decoder gaat, en ik de fout in andere dingen moet zoeken, terwijl ik meermalen aangeef dat ik geen problemen heb, maar anderen wel, wordt daarop niet gereageerd.

Bij 1953 heb ik het gevoel van: "ik heb de nieuwe software geladen en heb geen problemen, dus het ligt aan u zelf". Maar even lezen doen ze niet. Dan zien ze de verhalen van anderen die allemaal identiek zijn. Dat het vaak ook goed gaat doet daar niets aan af!

Zo goed? Nee zeker?

Mvg. Willem.

Costnicx = costnix!!

costnix
door costnix - Dec 9, 2014 om 17:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@gast 1
Waarom van die grote lappen tekst zonder intepunctie, witregels? Uw boodschap komt veel beter over met zorgvuldige redactie.
Een goede verwijzing naar een webstek is veel zinniger!

ga
door gast 1 - Jan 13, 2015 om 23:40
55 Antwoorden / 0 Vragen

Dag beste lezers.

Gisteren viel me pas op dat de link die is geplaatst verwijst naar een andere 5200 van Humax, n.l. de VA, waarover eigenlijk geen vragen binnenkomen, en daar zag ik dus de vraag van 1953 staan... En die heb ik dus inderdaad niet beantwoord. Ik heb een aantal onderwerpen in beheer en voor de Humax iHDR 5200C is er dit onderwerp:

https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html

Ik weet dat ik laat reageer, maar wellicht is dit bruikbaar voor de volgende keer. Ik hoop dus dat kritiek op een late plaatsing uitblijft. Zoals Philp ergens al terecht aangaf is er altijd nog google die ook hier naartoe verwijst.

Mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Jan 13, 2015 om 23:40
55 Antwoorden / 0 Vragen

Dag 1953,

Het is mooi te zien dat dit issue destijds is opgelost. Heb je trouwens de laatste updates al geladen? Daarmee gaat het n.l. nogal eens mis en als het goed is, staat dit nu op de site van Ziggo als groepsstoring nadat ik hen een aantal gevallen heb gemeldt en wat er zoal misgaat. Ik heb eerder deze week Humax al ingelicht, daar een aantal decoders onbruikbaar zijn geworden. Ook werkt ITV/Tv portal daarna soms niet meer (correct). Je kan de berichtgeving daarover vinden op:

https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html

Morgen ga ik daarover weer overleg plegen, omdat veel decoders richting Humax moeten en men dus aan onnodige kosten kan vastzitten. Dat is natuurlijk zuur. Het gaat lang niet overal mis en bij andere types zie ik de isseus nog maar zelden voorbij komen, maar een aantal 5200 gebruikers zijn natuuurlijk niet blij met deze toestanden. Ik heb zelf de 5400 die op hetzelfde platform is gebouwd als de 5200, maar ik heb na de updates nog geen issues gezien. Overigens gaat er met ITV de laatste tijd nogal eens wat mis bij Ziggo. Dus ook daarop heb ik hen gewezen, omdat veel mensen te horen krijgen dat het probleem niet bekend zou zijn en men dus de fout thuis moet zoeken. Terwijl andere medewerkers aangeven dat het probleem al weken oud is...

Mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Jan 13, 2015 om 23:41
55 Antwoorden / 0 Vragen

Dag valerius-2

Ik ben de persoon waar Philip nogal eens naar verwijst. Ik help al zeer lange tijd mensen met Humax decoders uit hun problemen. Daardoor heb ik ook al een kleine 10 jaar contact met Humax, die me destijds zelf hebben benaderd vanwege mijn plaatsingen op Kieskeurig.

Ik zie echter elders dat jij de 5050 hebt (heb daar net wat geplaatst i.v.m. het opnemen van Fox-HD) en die hebben er inderdaad geen last van, maar daarvoor zijn recent ook geen updates meer uitgekomen. Voor de 5100, 5200, 5300 en 5400 is dat wel het geval.

Ik heb zelf de 5400 en geen issues, maar die worden wel vaak gemeld nadat de updates zijn geladen en dat is dus ook bekend bij Ziggo. Die mensen hebben doorgaans langere tijd probleemloos van de decoder kunnen genieten en na de update is het mis en is dat helaas ook niet meer door jezelf te herstellen. Ik weet dus echt waar ik over praat, en waar ik allemaal op moet letten en het is natuurlijk ook wel zeer opvallend dat men elke keer dezelfde issues meldt. Ik heb daarom dus overleg gehad met Humax en Ziggo, want de decoders, m.n. de 5200, moeten voor herstel terug naar Quantis/Humax. Het is dus absoluut geen probleem in de verbinding of de invloed van andere apparaten, maar dus zeer waarschijnlijk een bug in de nieuwe software. Nieuw is dat helaas niet, want bij de 5200 is dat, m.n. door het invoeren en verbeteren van ITV vaker voorgekomen. De 5050 is niet interactief en ontvangt daardoor minder updates, maar bij de laatste keer zijn ook daar wel issues gemeld. Het scherm bleef dan groen, ongeacht wat men probeerde en die exemplaren zijn ook voor herstel naar Humax gestuurd. Gelukkig is dat issue achteraf kleinschalig gebleven. Kortom, ik ben urenlang per dag bezig met Humax producten en heb de kans deze ook thuis uit testen en kan dan dus de tijd nemen alles goed uit te zoeken. Er staat hier nu b.v. ook het Quantis LSW 3D soundsysteem om deze te testen en te reviewen. Ik mag dus over mezelf zeggen dat ik er vrij goed in thuis ben en daardoor ook goede contacten heb.

Mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Jan 13, 2015 om 23:41
55 Antwoorden / 0 Vragen

Dag 1953.

Ik heb geen problemen met de 5400, maar daarvan is wel een keer een tuner vervangen. Maar dat komt de 5200 helaas ook nog wel eens voor. De 5050 heeft daar minder last van en heeft dan ook iets betere tuners aan boord. Wellicht kun je nog niets vinden op de site van Ziggo, maar ik heb al meermalen contact gezocht omdat het dus soms misgaat bij de laatse updates. Ik heb daarover hier een duidelijk bericht geplaatst, maar kennelijk twijfelt men hier enorm aan mijn kennis. Morgen, eigenlijk vandaag belt Ziggo me even terug. Maar gezien een absurde reactie van costnix als topantwoord wordt bekroond en de reacties die ik ontvang, begrijp ik totaal niet wat men hier nou wil. Als men overal plaatst: gezeik, want men heeft dan 'overal verstand van'. Plaats men een link naar google of een andere sites dan is het ook vaak gezeik, want dan weet men niets en kan men alleen goed googelen. Meld zich iemand die op een vlak goed thuis is, zoals ik nu, weer gezeik, want dan ben je een of andere betweter en word je kennis weer in twijfel gebracht. Ik dacht dat deze site ervoor was bedoeld elkeaar naar beste weten en kunnen te helpen, maar dat blijkt niet de bedoeling. Berichten die je plaatst worden niet serieus genomen en de gedachte van mensen is kennelijk dat er niemand kan zijn die verstand heeft van zaken. Kijk eens naar philip die me al jaren volgt en laatst nog aangaf een fan van me te zijn. Ik heb elders al tienduizenden berichten geplaatst in 10 jaar tijd en al zeer veel mensen geholpen. Als je even googeld vind je dat ook terug. Als het dan hier nog in twijfel word getrokken dat je echt wel wat kennis in huis hebt, laat ik het er wederom bij, want ik wil graag serieus worden genomen. Kennelijk is deze site alleen maar bedoeld om elkaar te bekritiseren en dat is ook wat je hier vaak van anderren leest. Ik plaats in dit onderwerp dan ook niets meer over de Humax decoders.

mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Jan 13, 2015 om 23:41
55 Antwoorden / 0 Vragen

@1953

PS: dit nog wel even, daar ik dat net ben vergeten, maar eerder heb gemeld: de 5400 is technisch gelijk aan de 5200, alleen is de interne schijf 2 maal zo groot, dus 1TB (819GB voor opname, een deel voor time shift, een deel voor het formatteren naar Ext3 en een deel voor foto's en filmpjes) net zoals bij de 5200 dus. Ik begrijp dus niet waar je het vandaan haalt dat mijn 5400, die ik overigens heb gekregen van Humax, meer problemen zou moeten geven. Maar als ik wat rondblader ben jij ook een van degenen die juist overal op inspringt en denkt dat wat jij aangeeft altijd juist is. Dit is niet verkeerd bedoeld, want ik wil het graag leuk houden, maar met mijn reacties wordt eigenlijk niets gedaan. De reactie van Valerius is ook als topantwoord bekroond, terwijl die een 5050 heeft waar helemaal geen updates voor zijn geweest! en daarnaast is die decoder ook helemaal niet interactief, en dus kán die ook geen problemen hebben met de verbinding voor ITV. Dat loopt, zoals je weet, via het Internet (alleen de opdrachten). Dat zo'n reactie als topantwoord word bekroond, door, ik denk jou, geeft voor mij aan dat ik achterlijk zou zijn en geloof me, dat ben ik zeker niet! Maar jij hebt geen problemen, dus doe ik iets fout. Maar hier is dus niets aan de hand. Ik heb het over anderen! Maar als je het inderdaad zo goed weet had je destijds hier ook je vraag niet voor hoeven te leggen. En nogmaals, hier zijn de problemen niet aanwezig, maar bij een aantal anderen wel en dat doet zich voor na de updates. En de klachten zijn identiek. Als je die niet wilt lezen of zien, maar wel kan aangeven dat er niets aan de hand is, ben je dus gewoon halsstarrig. Het zou leuk voor je zijn geweest als men ook zo had gerageerd toen jij je vraag voorlegde. Het is absoluut niet leuk om voor dom aangezien te worden, en voorheen liet ik dan dan maar zo, maar ik ben nu wat strijdvaardiger. Ik weet van mezelf wat ik kan of niet kan. Ik ben achteraf blij dat die vraag destijds niet goed is tercht gekomen, want het had niet uitgemaakt wat ik had gezegd, het zou nooit goed zijn geweest. Geen wonder dat mensen met kennis het hier vaak laten afweten. Dit is echt bij het belachelijke af.

Mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Jan 13, 2015 om 23:42
55 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn laatste reactie hier: Ik heb naar eer en geweten geplaatst en had het ook achterwege kunnen laten. Maar gezien de updates gefaseerd worden doorgegeven, had ik wellicht kunnen voorkomen dat iemand in de problemen raakt als hij/zij de decoder opwaardeert. Maar nogmaals, ik word hier kennelijk gezien als een of andere snotneus en dus heeft het totaal geen zin om me hier in te zetten. Dan help ik wel anderen, die het wel waarderen, en geloof me, dat zijn er al behoolijk veel.

Maar het is wel duidelijk hoe je hier aan een topantwoord kan komen...

Gegroet.
Mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Jan 13, 2015 om 23:42
55 Antwoorden / 0 Vragen

Costnicx,

Het komt nu ook wel over denk ik zo. Boodschap is dat ik niet achterlijk ben en niet begrijp wat de bedoeling is van deze site, want wat ik ervaar, lees ik ook elders op de site. Men kan het vaak niet goed doen. Wat wel en niet zinnig is, doet er nu even niet toe. Mijn boosheid wel!!

Het gaat ook niet om de schrijfwijze, maar de boodschap die ik wil uitdragen. Ik plaats hier weer om mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen. Twijfelt men er dan aan dat ik echt wel op de hoogte ben, houdt het op! Ik ben niet iemand die overal plaatst, en 'overal verstand van heeft' maar met wat ik weet wil ik zo goed mogelijk mensen op weg helpen. Als iemand dan aangeeft dat hij geen problemen heeft, terwijl dat om een heel andere decoder gaat, en ik de fout in andere dingen moet zoeken, terwijl ik meermalen aangeef dat ik geen problemen heb, maar anderen wel, wordt daarop niet gereageerd.

Bij 1953 heb ik het gevoel van: "ik heb de nieuwe software geladen en heb geen problemen, dus het ligt aan u zelf". Maar even lezen doen ze niet. Dan zien ze de verhalen van anderen die allemaal identiek zijn. Dat het vaak ook goed gaat doet daar niets aan af!

Zo goed? Nee zeker?

Mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Mar 24, 2015 om 02:45
55 Antwoorden / 0 Vragen

@ costnix,

Kijk eens bij de berichten van Philip36 die me, zonder dat ik het zelf wist, al jaren volgt.

Mvg. Willem.