Experts
Het verontrust en stoort mij dat in de rubriek "vraag en antwoord" een aantal mensen zijn die overal antwoord op weten. Dit uiteraard geheel vrijblijvend, iemand die echt met een probleem zit kan de vrijblijvende (vaak onzinnige) antwoorden niet verantwoordelijk stellen voor een faliekant mislukt resultaat. De door VARA tot expert benoemde mensen die overal verstand van hebben (belastingen,banken,verzekeringen, aan elkaar klevende plakjes kaas, auto's, mobiele telefonie, DHZ enz. enz. reageren duizenden keren per jaar!!!!!!
Mensen als tenormin, tijger1 en freya geven 2500 tot 4000 reacties per jaar over alles wat los en vast zit.
Hopelijk nemen de lezers de "deskundige" antwoorden met een korreltje zout en laten deze experts ook wat ruimte aan mensen die er echt verstand van hebben.
De bedoeling is de vragenstellers te helpen ipv tijdsverdrijf voor mensen die kennelijk niet zoveel te doen hebben.
Rob
Even voor uw informatie, Freya is al een tijd niet meer aanwezig op dit forum.
U zet uw verhaal in Vraag & Antwoord, maar wat is nu uw vraag?
Wilt u een discussie starten, dan zit u in de verkeerde rubriek.
Niet voor het een of ander, maar ik heb u nog niet op een nuttige bijdrage kunnen betrappen.;-)
Heeft u wel de voorwaarden van dit forum gelezen? Als u klachten hebt, kunt u zich tot de redactie wenden.
Veel vrijwilligers hier hebben of een ervaringsgebied of relaties met die ervaring of zijn goed met good old google, waar je héél veel antwoorden kunt vinden als je weet hoe je moet zoeken. Wat is daartegen om die kennis (of de kennis van anderen) te delen?
ik ben nu een aantal jaren hier een dagelijkse bezoeker en lees graag alle vragen en antwoorden.
ik moet toegeven dat er mensen zijn die waarschijnelijk alleen maar antwoorden geven ivm verveling maar ik kan u ook vertellen dat hier een aantal expers zijn die zeker wel weten wat ze doen.
misschien dat ze veel van google halen maar wat maakt dat uit als de vragensteller is geholpen met een antwoord die van google is gehaald.
ik zelf heb ook hier een aantal vragen gesteld en die zijn naar tevredenheid beantwoord...
[quote=robm schreef op maandag 8 sep 2014, 12:54]
Mensen als tenormin, tijger1 en freya geven 2500 tot 4000 reacties per jaar over alles wat los en vast zit.
Hopelijk nemen de lezers de "deskundige" antwoorden met een korreltje zout en laten deze experts ook wat ruimte aan mensen die er echt verstand van hebben.
De bedoeling is de vragenstellers te helpen i.p.v tijds verdrijf voor mensen die kennelijk niet zoveel te doen hebben.
Rob
Dan heeft u heel veel profielen niet goed bekeken, onnoemelijk veel. En om op het woord "expert" terug te komen: dat heeft niets met een goed/fout antwoord te maken: je word gratis en voor niets expert door de hoeveelheid antwoorden. En als u, nu u toch mijn naam noemt, goed opgelet heeft, ik ben expres al lang geen 'expert' meer (2012 was het laatst): toen begreep ik pas hoe het werkte en ben ik met alles te beantwoorden gestopt. En toch wel erg storend is dat u juist Freya noemt; U heeft het werkelijk niet echt gevolgd allemaal.
[quote=robm schreef op maandag 8 sep 2014, 12:54]Het verontrust en stoort mij dat in de rubriek "vraag en antwoord" een aantal mensen zijn die overal antwoord op weten.
Rob
Beste Robm,
Ben zeer benieuwd waarom het u verontrust en stoort dat panelleden antwoorden geven op gestelde vragen, ook als het gaat om panelleden die op veel gebieden een antwoord weten te geven.
U en ik kenen echter hun achtergrond niet en naar mijn mening dwingt hun inspanning om anderen te helpen respect af.
Persoonlijk ben ik een lezer, reageer normaal gesproken nooit en stel een enkele maal een vraag.
Bijna al mijn vragen hebben een voor mij passend antwoord opgeleverd en daar ben ik enorm mee geholpen.
Uit de antwoorden die worden gegeven op vragen welke mijn interesse hebben haal ik veel informatie en verwijzingen, reacties die bezijden het onderwerp worden gegeven negeer ik of wekken een glimlach op. Leven en laten leven.
Vriendelijke groet, scontra
Beste robm, Als het u verontrust en u zich er aan stoort is het toch heel simpel. Blijf weg op deze rubriek en uw probleem is opgelost. Zelf hobbel ik hier nog niet zo lang mee maar doe zeker mijn voordeel met antwoorden die gegeven worden. Soms reageer ik op die vragen waarvan ik weet de kennis in huis te hebben, en ja dat zal niet altijd in het voordeel van de vraagsteller zijn. Dat er volgens u leden zijn die te veel antwoorden geven is uw probleem, zij proberen mensen te helpen.
Groeten gerbera (het vrolijke bloemetje)
Er zit wel een kern van waarheid in. Niet dat ik het geheel eens ben met TS, want er worden gelukkig wel veel goede antwoorden gegeven, of althans waar de TS iets aan heeft (gezien de reacties daar op). Maar er zijn er ook, die m.i. puur en alléén voor de punten (score) reageren of inderdaad alleen voor de 'babbelbox'.
Een heel simpel voorbeeld is, als er een bepaalde vraag gesteld wordt, dat er dan iemand als antwoord geeft (direct op die gestelde vraag!): 'Dat weet ik niet'..... of: 'geen idee'.
Dan ga je m.i. alléén voor die ***score.
Ik zeg dan: als je geen antwoord of idee hebt, reageer dan helemaal niet.
Wat me opvalt, is dat je edrick3 niet noemt, met ruim 8.000 (Google) reacties per jaar!!
Tijger1 vind ik terecht een expert (ja, jij niet, maar ik mag daar anders over denken), veel kennis van diverse onderwerpen, ook zonder Google.
Ben het met je eens dat 'expert' verwarrend is, omdat het hier alleen te maken heeft met de hoeveelheid reacties die men heeft geplaatst.
Wordt de hoogste tijd dat het woordje 'expert' verdwijnt of wordt vervangen door een ander woord.
En dat achterlijke puntjes systeem mag van mij vandaag nog vervallen.
OT @hutch: als jouw voorbeeld van 'geen idee' op een reactie van mij slaat: als iemand te belabberd is om zijn vraag fatsoenlijk te formuleren (vraag besloeg een halve zin), kan die iemand van mij zo'n reactie verwachten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer