Garage werkt niet mee na niet goed uitvoeren grote beurt.
Grote Onderhoudsbeurt laten uitvoeren en nu bleek dat er geen nieuwe bougies benzinefilter en nieuwe remvloeistof zijn vervangen of vernieuwd.
Zei dat ik me geld zou terug krijgen maar dat is niet gebeurd.
Heb hem een aangetekende brief gestuurd om hem in gebreken te stellen en daar reageert hij ook niet op.
Wat kan ik nu nog doen om me gelijk te halen?
Als de garage erkent heeft dat er iets fouts op de rekening staat kunt u actie ondernemen. In theorie kunt u een deurwaarder (mits u onomstotelijk bewijs heeft dat u geld terug krijgt) inschakelen, echter dit kan ook fout gaan en tot een rechtszaak uitgroeien. En dat kan duur worden.
Heeft u niet alsnog de herstellingen laten doen? Lijkt mij wel verstandig, maar u heeft nu al door de aangetekende brief de "goodwill" verspeelt heeft daar.
Heeft u bewijs dat de genoemde zaken niet zijn gebeurd?
Waren al die punten noodzakelijk en afgesproken om uit te voeren tijdens die beurt? Ik herinner me de laatste jaren bv geen beurt meer waarbij bougies zijn vervangen en remvloeistof is maar een keer per twee jaar. Wa zegt het obderhoudsschema?
Hallo Richard,
Dit is een moeilijke kwestie.
De grote vraag aan jou is natuurlijk:hoe weet je dit allemaal ?
Om welke garage gaat het ?
Persoonlijk zou ik niet meer naar die garage gaan voor onderhoud.
Dus neem je verlies.
Een rechtzaak is veel duurder.
Is dse garagehouder aangesloten bij de BOVAG? Dan kunt u hier terecht: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/voertuigen/ en zie deze voor nadere info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/klacht-voorleggen-aan-de-geschillencommissie
"Zei dat ik me geld zou terug krijgen maar dat is niet gebeurd."
Is er afgesproken dat u alles..... of een deel van het totale bedrag zou terugkrijgen?
Ik neem aan dat die garagehouder toegegeven heeft, dat hij (gedeeltelijk) in gebreke gebleven is, dan wel aangegeven heeft dat hij die handelingen, die u hier beschreven heeft, niet uitgevoerd heeft. Hopelijk heeft u daarvan bewijs.
Mocht u verder nog reactie(s) geven aan of krijgen van die garage, doe dan zoveel mogelijk schriftelijk of, indien mogelijk, met getuigen.
Denk ook aan een gesprek opnemen op uw (huis)telefoon.
U zou uw verhaal (ook) eens kunnen voorleggen bij de redactie (Belbus) via: belbus@bnnvara.nl.
Succes.
@ RICHARDHANSEN Bij welke "broer" van beun de Haas heeft u deze grote beurt laten uitvoeren, want het zal vast geen merkdealer zijn geweest.
tip geen hoofdletters want SCHREEUWEN
Dat zijn geen door mij bedoelde hoofdletters @apiejoepie, maar een lettertype welke zich openbaart als je de gebruikersnaam van de Ts. kopieert.
Maar sorry dat dit bij u als negatief overkomt ! Trouwens, waarom meent u wel tegen mij te moeten schreeuwen, door hoofdletters te gebruiken. ;-))
Een grote beurt houdt niets meer in dan het verversen van olie plus filter met als extra een uitgebreide inspectie van aan slijtage onderhevige onderdelen. Bougies benzine filters en remolie worden geinspecteerd maar niet standaard vervangen maar pas als ze aan vervanging toe zijn. De bougie die u op de foto laat zien is niet versleten en gezien de koffie bruine kleur op de isolator is het lucht/bandstof mengsel dik in orde dus doet de bougie nog steeds waar die voor bedoeld is. De elektrode ziet er puntig uit en dat kan een constructie eigenschap zijn maar de bougie is gezien de elektroden afstand nog lang niet aan vervanging toe. Mocht het zo zijn dat de kosten voor vervanging van die onderdelen wel in rekening gebracht zijn dan heeft u een punt want u betaald dan voor zaken die niet vervangen zijn.
@ron complimenten voor je kennis. Dat mag ook weleens gemeld.
Wat een gedoe. En altijd weer een garage bedrijf dat het geschonken vertrouwen misbruikt. Nog steeds paarden handelaren.
p
@justmeagian, bedankt voor het compliment.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer