Wi
door Wijn@nds May 11, 2015 om 14:58
Auto & vervoer

Hobby kasje van beroerde kwaliteit

Een goede maand geleden bestelde ik via VIDA XL twee kleine kweek kasjes. Dit werd keurig geleverd. Vorige week ben ik ze in elkaar gaan zetten, maar de kwaliteit van de constructie en materiaal was zo slecht dat het kastje, geheel correct in elkaar gezet, aan alle kanten kieren vertoont en de hoekconstructies zo gammel zijn dat ze met het minste of geringste uit elkaar vallen. Ik heb hierover geklaagd bij VIDA XL, maar kreeg als reactie terug dat ik binnen 14 dagen had moeten reclameren, dat het nu te laat is en dat ze alleen kapotte onderdelen vervangen. Ik vind het een schande, ze leveren ondeugdelijke spullen, dat moeten ze toch oplossen. Wie heeft een idee?

570 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo krugers,

Je had inderdaad binnen de genoemde termijn moeten reageren en/of de spullen retourneren.
Neemt niet weg dat ze zich wel wat klantvriendelijker hadden kunnen opstellen.

Je zou je klacht op klachtenkompas kunnen zetten. Wie weet krijg je daar een reactie.

Suc6

gerbera
door gerbera - May 11, 2015 om 17:11
7377 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik heb ff gekeken op de site en als het gaat om de bak van € 69,99 kan ik u vertellen dat de Aldi deze in het voorjaar voor iets meer dan 1/3 van de prijs levert en van betere kwaliteit is. Staanders die met een plastick hoekstukje bij elkaar gehouden moeten worden vraagt om problemen. Blijkbaar zijn ze zelf ook geschrokken van de kwaliteit want ze zijn inmiddels niet meer leverbaar.

zoekster
door zoekster - May 11, 2015 om 18:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als de kastjes echt ondeugdelijk zijn dan heeft u recht op herstel of vervanging van het producten. Dit gaat dus niet om uw herroepingsrecht, maar om het product te krijgen wat u gezien de overeenkomst ervan had mogen verwachten, de conformiteitseis. Als de constructie aantoon baar ondeugdelijk is, dan heeft u dus recht op een vervanger met een correcte constructie.
Als die niet bestaat, dan kunt u de overeenkomst ontbinden.

Het wordt waarschijnlijk een welles/nietes discussie of dit product een goed product is. Wat ik u aanraad is via thuiswinkel.org een klacht in te dienen bij Vida, eventueel kunt u zelfs de klacht doorzetten naar de Geschillencommissie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d
d hol - May 21, 2024 om 15:33
Huishouden & energie

Vattenfall

vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat? Lees meer

anita555
anita555 - Apr 29, 2024 om 21:46
Vrije tijd & tuin

Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?

Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer