Hulp
Vijf maanden geleden hebben wij een hoekbank gekocht en zijn hier niet content mee. Je kunt precies zien waar je gezeten hebt en de rugleuning is behoorlijk ingedeukt. Nu zegt de klantenservice van de zaak dat dit normaal is en gebruikers sporen zijn. Terwijl de monteur die geweest is heeft gezegd dat wij dit niet moesten accepteren. Wat moeten we nu doen?
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie.
En kondig in de brief ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Het lijkt me handiger om eerst een geschillencommissie of andere externe expert hier naar te laten kijken (een monteur is geen expert) voordat je gaat sommeren en eisen. Je slaat zo'n flater als het inderdaad gebruikelijk is bij het soort bank.
Heeft het showmodel hetzelfde?
Als dat zo is jammer, als die wel goed bleef na proberen kun je pas klagen.
Een geschillencommissie zal zich hier niet over buigen totdat ingebrekestelling etc. niets hebben opgelost.
Bovendien heeft de monteur blijkbaar al aangegeven dat het niet zo hoort.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
[quote=uwjurist schreef op donderdag 8 jan 2015, 12:55]Een geschillencommissie zal zich hier niet over buigen totdat ingebrekestelling etc. niets hebben opgelost.
Bovendien heeft de monteur blijkbaar al aangegeven dat het niet zo hoort.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Dit zijn de voorwaarden om het geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie wonen.
klik HIER
Je moet wel proberen er met de ondernemer uit te komen en het is het beste dat schriftelijk te doen. Maar je hoeft niet aan te kondigen dat je rechtsmaatregelen zult nemen.
Als de winkel is aangesloten bij de CBW dan is de GC doorgaans de goedkoopste weg. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan is dat een goedkope weg, hangt een beetje van je eigen risico af.
Is de de winkel niet bij de CBW aangesloten en heeft de consument ook geen rbv, dan kun je meestal, na de ingebrekestelling en het vervolgens niet meewerken van de verkoper, een jurist inschakelen. Maar u weet ook wel dat je niet alle juridische kosten vergoed krijgt bij het winnen van een zaak of als je er voortijdig met juridische hulp uit kan komen met de verkoper. Dus je moet wel baten en kosten afwegen.
(ik snap uw belang)
[quote=zoekster schreef op donderdag 8 jan 2015, 13:12] (ik snap uw belang)
Over wiens belang heeft u het? Er is maar 1 belang en dat is het belang van de eigenaar van de bank. Als die een goede brief schrijft kan hij/zij een goed resultaat bereiken. Bij een knullige brief is die kans een stuk kleiner, de winkelier komt nu immers ook al niet over de brug. Zo leert de ervaring. Vandaar mijn tips voor de inhoud.
Wat word hier goede raad gegeven, zeker de goede raad van ene Wolters, prachtig. Er is een raad van eene Mr. Monique, daar kan vraagsteller iets aan hebben, de rest kun je vergeten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer