Internetwinkel lapt wet aan laars
Fietstas gekocht bij webwinkel Internet-bikes. Binnen termijn geretourneerd. Bedrijf weigert factuurbedrag te retourneren, ook na uitgebreid wijzen op mijn rechten. Het gaat om maar € 40,- maar ik zie dat het bedrijf meer mensen heeft gedupeerd. Hoe haal ik mijn recht?
Er staan al jarenlang erg veel klachten over dit bedrijf op internet, dus in het vervolg eerst met Google zoeken. Bespaart u ellende.
Het adres staat op de web site : Rootven 18-20, 5531 MB Bladel
Nu kunt u twee dingen doen er zelf heen gaan en uw geld opeisten of u stuurt een aangetekende brief met het verzoek om het bedrag binnen een week op uw rekening terug te storten.
Krijgt u geen enkele bericht terug dan kan u naar de kanton rechter stappen u heeft in tegenstelling wat velen denken geen advocaat nodig alleen moet u wel er voor zorgen dat u alle bewijzen hebt en daarmee eerst langs het juridische loket gaan of online via hetjl.nl
Voor € 40 een incassobureau inschakelen? Kom nou, ik denk dat het niet eens kan en bovendien zijn de kosten vele malen hoger dan die € 40!
Een klacht indienen kan hier ook http://www.klachtenkompas.nl/
Vaak wordt het daar ook opgelost, het is van de consumentenbond en je hoeft geen lid te zijn.
Ik zou een bericht naar de belbus sturen. Zo'n bedrijven werken alleen maar mee als ze met hun neus op tv komen. Dan kan alles opeens wel. Maar als er meer gedupeerden zijn, kan kassa zelf er misschien achteraan..?
Alweer een bekend probleem; recht hebben is helaas nog steeds iets anders dan recht krijgen. Recht krijgen kust hoe dan ook energie, tijd en geld. In de meeste gevallen gaan aanbieders als deze ervan uit dat € 40,00 het niet waard is. Incasso doet meestal iets niet onder € 50,00 helaas.
U zou eventueel wel een deurwaarder kunnen benaderen met de vraag of die een brief voor u wil verzenden met de vordering maar of dat dan iets uithaalt?
Bedankt voor alle tips en antwoorden. Ik ga het allemaal maar proberen. dat Thuiswinkel keurmerk schijnt niets voor te stellen, Thuiswinkel Waarborg is de goede.. Ik heb al een klacht gelegd bij consuwijzer.nl 088-0707070. Die kunnen alleen iets doen als er meer klachten komen. Dus mede-gedupeerden graag reageren daar. De winkel wil niet terugbetalen omdat ze zo goedkoop zijn, zeggen ze. Ik kan een tegoedbon krijgen maar dat wil ik niet. Recht is recht.. althans dat dacht ik..
Zorg in ieder geval dat u bewijs hebt van de gang van zaken. Bewaar bijvoorbeeld brieven en neem telefoongesprekken op. Ik zou nog een brief schrijven of e-mail sturen met de nadrukkelijke vraag binnen twee weken het bedrag over te maken. Met daarbij de mededeling dat u de incassering daarna uit handen gaat geven.
Vermoedelijk komt het dan niet zo ver. Maar als het er wel toe komt kunt u zich wenden tot een incassobureau voor particulieren. Deze kunnen werken op no cure no pay basis. En over de 40 euro mogen ze wettelijk gezien 40 euro incassokosten rekenen. Dus dit is ook voor het incassobureau best lucratief!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer