pe
door peterquatfass Jul 23, 2014 om 12:42
Auto & vervoer

Koffie zet apperaat kapot

Mijn koffiezet apparaat is kapot Deze heb ik gekocht in 2010 voor €290
Nu heb ik de aankoop bon en hier staat op dat ik toen extra 5 jaar garantie heb gekocht op het apparaat
Nu blijkt dat de wikkel niet meer bestaat door faillissement
Nu bel ik de fabriek op van wie hij is en deze zegt gewoon
Sorry wij geven alleen 2 jaar garantie het is nu 3,5 jaar u heeft pech
Dat kan toch niet waar zijn !
Een winkel mag toch niet zomaar 5 jaar extra garantie geven zonder overleg met een fabrikant of importeur

Wat moet ik nu doen

804 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 12:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Wie is die fabrikant?

pe
door peterquatfass - Jul 23, 2014 om 12:44
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Phillips

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het hangt van die extra gekochte garantie af. Als die echt alleen gegeven is door de winkelier, hebt u inderdaad pech.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2014 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo peterquatfass,

.....Wat moet ik nu doen .....
Een nieuw apparaat kopen. ;-)

Helaas is je reguliere garantie verlopen.
De 'extra garantie' heb je in de winkel bijgekocht.
Heb je daar nog een soort verzekeringsbewijs van, of staat dit alleen op de bon?
Als deze zaak er niet meer is kun je er moeilijk verhaal gaan halen.
Om welke (failliete) zaak en merk apparaat gaat het?

(Overigens: categorie Auto&Vervoer-onderhoud?)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2014 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@peterquatfass,

Tja, Philips houdt zich aan de reguliere garantie van 2 jaar en daarmee houdt het op.
Je aanspreekpunt zou trouwens de verkopende partij moeten zijn.

pe
door peterquatfass - Jul 23, 2014 om 12:52
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het was de Block deze is 11/2 jaar geleden kapot gegaan
Maar er moet toch iets zijn
het staat zelfs op de bon en je een extra garantie(verzekering) hebt

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 12:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik kan niets op internet vinden van een 5 jarig garantiecertificaat voor koffiezetapparaten van Philips. Het is nl van belang dat deze door Philips is uitgebracht. Als deze garantie-bijkoop alleen via de verkoper is gegaan, dan heeft u inderdaad pech.
Soms gaat het ook via een derde partij, dan sluit u als het ware een verzekering af. Dan zou u daar bij kunnen aankloppen, maar dan moet u wel weten wie dit is.

En heel soms neemt een ander bedrijf na een faillissement de verplichtingen van het failliete bedrijf over. Dan zou u dat nog kunnen nagaan.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2014 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Nog wat info, klik hier.

sy
door sylgin - Jul 23, 2014 om 15:13
44 Antwoorden / 0 Vragen
0

Philips geeft alleen extra garantie van 5 jaar door middel van acties op de website,als je je product hebt geregistreerd.
Heb je dit niet gedaan,dan heb je geen extra garantie van Philips maar van de winkel zelf en heeft Philips daar dus niets mee te maken.

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2014 om 15:53
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

De Block had een eigen reparatiedienst waar de defecte apparaten werden hersteld. Daarvoor was de bijgekochte extra garantieregeling. Dit ging dus geheel buiten de fabrikant om.

acjzr1
door acjzr1 - Jul 23, 2014 om 21:57
295 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op woensdag 23 jul 2014, 12:44]Wie is die fabrikant?

Wie de fabrikant is of was is niet relevant.
U hebt het apparaat gekocht bij De Block en niet bij de fabrikant.
Veel winkels die extra garantie verkopen doen dat in samenwerking met een "eigen" reparatiedienst.
Dit zijn vaak reparatiebedrijven die voor diverse verzekeraars en fabrikanten reparaties uitvoeren.
Mocht u er via het extra garantie certificaat achter kunnen komen welk bedrijf dat is dan kunt u daar nog proberen (zij hebben immers als het goed is een betaling ontvangen van De Block voor de extra garantie op uw apparaat).
Bij de fabrikant hebt u niets te zoeken.

Succes!

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 22:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=acjzr1 schreef op woensdag 23 jul 2014, 21:57][quote=zoekster schreef op woensdag 23 jul 2014, 12:44]Wie is die fabrikant?

Wie de fabrikant is of was is niet relevant.

Is/was wel relevant, want het zou kunnen dat Philips een servicegarantie certificaat had verkocht.

Dat gebeurt vaker. We hebben net nog iemand gehad die er een van Miele had. Dan moet je bij Miele zijn als er troubles zijn, of de verkoper dan ter ziele is of niet, maakt niets uit. Miele moet zijn garantiecertificaat naleven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer