Koffie zet apperaat kapot
Mijn koffiezet apparaat is kapot Deze heb ik gekocht in 2010 voor €290
Nu heb ik de aankoop bon en hier staat op dat ik toen extra 5 jaar garantie heb gekocht op het apparaat
Nu blijkt dat de wikkel niet meer bestaat door faillissement
Nu bel ik de fabriek op van wie hij is en deze zegt gewoon
Sorry wij geven alleen 2 jaar garantie het is nu 3,5 jaar u heeft pech
Dat kan toch niet waar zijn !
Een winkel mag toch niet zomaar 5 jaar extra garantie geven zonder overleg met een fabrikant of importeur
Wat moet ik nu doen
Het hangt van die extra gekochte garantie af. Als die echt alleen gegeven is door de winkelier, hebt u inderdaad pech.
Hallo peterquatfass,
.....Wat moet ik nu doen .....
Een nieuw apparaat kopen. ;-)
Helaas is je reguliere garantie verlopen.
De 'extra garantie' heb je in de winkel bijgekocht.
Heb je daar nog een soort verzekeringsbewijs van, of staat dit alleen op de bon?
Als deze zaak er niet meer is kun je er moeilijk verhaal gaan halen.
Om welke (failliete) zaak en merk apparaat gaat het?
(Overigens: categorie Auto&Vervoer-onderhoud?)
Met vr.gr.
@peterquatfass,
Tja, Philips houdt zich aan de reguliere garantie van 2 jaar en daarmee houdt het op.
Je aanspreekpunt zou trouwens de verkopende partij moeten zijn.
Het was de Block deze is 11/2 jaar geleden kapot gegaan
Maar er moet toch iets zijn
het staat zelfs op de bon en je een extra garantie(verzekering) hebt
Ik kan niets op internet vinden van een 5 jarig garantiecertificaat voor koffiezetapparaten van Philips. Het is nl van belang dat deze door Philips is uitgebracht. Als deze garantie-bijkoop alleen via de verkoper is gegaan, dan heeft u inderdaad pech.
Soms gaat het ook via een derde partij, dan sluit u als het ware een verzekering af. Dan zou u daar bij kunnen aankloppen, maar dan moet u wel weten wie dit is.
En heel soms neemt een ander bedrijf na een faillissement de verplichtingen van het failliete bedrijf over. Dan zou u dat nog kunnen nagaan.
Philips geeft alleen extra garantie van 5 jaar door middel van acties op de website,als je je product hebt geregistreerd.
Heb je dit niet gedaan,dan heb je geen extra garantie van Philips maar van de winkel zelf en heeft Philips daar dus niets mee te maken.
De Block had een eigen reparatiedienst waar de defecte apparaten werden hersteld. Daarvoor was de bijgekochte extra garantieregeling. Dit ging dus geheel buiten de fabrikant om.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer