mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Nov 30, 2017 om 17:07
Auto & vervoer

Krakende middenconsole nieuwe auto

Ik heb het genoegen om in een nieuwe auto te rijden. Daarvan maakt het opstaande schermpje in het midden (met navigatie, radiobediening etc) een piepend plastic geluid. Er zit minimale speling in en bij bobbels in de weg, drempels en lage toerentallen hoor je het kraken en piepen.
Bij de dealer is er het een of ander langs de rand gespoten, maar dit hielp niet echt. Iemand tips voor zoiets?

4371 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2017 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Spuit eens voorzichtig klein beetje siliconenspray op de scharnietjes.

boppe1943
door boppe1943 - Nov 30, 2017 om 17:35
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Terug naar de dealer voor een betere oplossing.

jo
door jorisw Nov 30, 2017 om 18:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan gewoon het gevolg zijn van het ontwerp. Ik weet niet wat voor auto het betreft (dus ook niet welke prijsklasse), maar bij de voordeligere auto's wordt veel hard plastic gebruikt en het is zo goed als onmogelijk om dat kraakvrij te krijgen. Met zachtere kunststoffen, zoals die in duurdere auto's wordt gebruikt, kan dat wel.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2017 om 20:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Terug naar de verkoper gaan voor een betere oplossing.
Kijk anders eens op een forum van uw merk/type auto om te zien of dat kraken meer voorkomt en of daar een simpele oplossing voor is.
Heerlijk dat u het genoegen hebt om in een nieuwe auto te rijden.....

koekeloer
door koekeloer - Dec 1, 2017 om 13:28
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is een plastic geluid ?

frits
door frits - Dec 1, 2017 om 23:30
146 Antwoorden / 5 Vragen

Terug naar de dealer, net zolang tot het opgelost is, het is toch een nieuwe auto !

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 1, 2017 om 23:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien is het een Dacia en is het gewoon een producteigenschap. Je mag niet zomaar blind alle auto's met elkaar vergelijken qua materiaal. Als het  bijvoorbeeld een Audio, BMW of Mercedes is mag je een geluidsloos interieur verwachten.

kreft002
door kreft002 - Dec 2, 2017 om 00:02
3 Antwoorden / 5 Vragen

Net zolang terug gaan naar de dealer tot het is opgelost. Je hebt nog garantie.
Je hebt wel eens dat dealers het niet zien zitten het op te lossen omdat ze geen
oplossing kunnen bedenken.
Ik zelf had een rammel in de auto en dsaar wilde ze ook niets meer aan doen.
Heb toen Opel nederland ingeschakeld toen was het snel op gelost.

Dus door gaan tot de oplossing er is

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 2, 2017 om 15:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien is het een Dacia en is het gewoon een producteigenschap. Je mag niet zomaar blind alle auto's met elkaar vergelijken qua materiaal. Als het  bijvoorbeeld een Audio, BMW of Mercedes is mag je een geluidsloos interieur verwachten.

1paul
door 1paul - Dec 2, 2017 om 09:24
3173 Antwoorden / 0 Vragen

niet zelf gaan lopen zoeken, dealer op laten lossen...

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 2, 2017 om 15:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Soms is het niet op te lossen , ligt erg aan het merk de constructie en gebruikte materialen

di
door digioma - Dec 2, 2017 om 15:51
646 Antwoorden / 29 Vragen

Is ons ook ooit overkomen met een nieuwe auto. Dealer (Opel) heeft een proefrit gemaakt en daarna het euvel netjes verholpen. Na een paar maanden hoorden we het geluid weer na over een hoge verkeersdrempel gereden te zijn... is weer gratis aangepast. Kennelijk twee delen in het dashboard die tegen elkaar schuurden. Misschien helpt ergens even wat meer ruimte maken, wel door de  vakman/dealer.