Misleiding
Wij hebben een auto op 2 oktober 2014 gekocht bij een garage in valburg. Al gauw bleek dat deze auto helemaal niet goed was we hebben nog naar de garage gebeld en de eigenaar zij dat de auto 100% in orde was en dat hij een grauw geluid maakte omdat het een 1.2 was, nog geen paar dagen later hield de auto ermee op en stonden we op de snelweg in een levensgevaarlijke situatie. Weer de garage gebeld en die kwam de auto na het weekend ophalen, vervolgens heeft de auto 4 weken in de garage gestaan zonder dat wij een leenauto hadden. de totale kosten waren 1600 euro waarvan wij 600 euro moesten betalen en de garage 1000 euro op zijn rekening zou nemen. 4 weken erna de auto dus terug gekregen en achteraf nog niet goed dus 7 januari weer opgehaald en 16 januari hebben we hem weer terug gehad. vervolgens nog niet goed en nu zitten we al in juli en in die 6 maanden tijd is de auto in februari nog een keer opgehaald en in maart pas terug gebracht. de eigenaar van de garage belooft elke keer vanaf december al dat hij voor een goede auto zou zorgen of een leen auto zou brengen en we zitten nu in juli en we hebben nog niks geen auto en ons geld kwijt! wat kunnen wij hieraan doen?
met vriendelijke groet,
mus 53
[quote=edrick3 schreef op maandag 6 jul 2015, 12:41]Hallo mus53,
Wat voor auto?
Bouwjaar?
Aanschafprijs?
Is die garage bij de Bovag aangesloten (denk het niet)?
Heb je garantie zwart op wit? chevrolet kalos bouwjaar dec 2005 nee 2250 mondeling
Hallo edrick3,
het gaat om chevrolet carlos,
er zit geen BOVAG op maar ik heb alle telefoon gesprekken opgenomen die ik met de garage gepleegd heb. Ook daar geeft hij zijn woord dat ik voor 100% garantie heb!
Lees ter informatie ook eens
klik HIER
Als u zich even goed in die vraag verdiept, dan bent u meteen een stuk wijzer.
Als ik u was zou ik een aangetekende brief naar de verkoper sturen waarin u hem 2 weken de tijd geeft (noem datum) om de gebreken aan de auto te herstellen. Gebeurt dat niet, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst en krijgt u uw geld terug.
U verzoekt hem schriftelijk te reageren binnen 14 dagen.
U kunt gerust mededelen dat u alle gesprekken met de toezeggingen heeft opgenomen, dat is niet verboden. Ook niet als u dat de verkoper niet heeft medegedeeld vooraf aan de opnamen.
Succes ermee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer