NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeker dat verreweg de meeste mensen die om welke reden dan ook niet van een gekocht ticket gebruik kunnen maken, niet van plan zijn om dit te vermenigvuldigen/er misbruik van maken.
Ik kan wel 10 paar schoenen bestellen en daar 8 van terugsturen, maar een e-ticket wijzigen online, kan niet. Daar geldt de kopersbescherming dus kennelijk niet voor. Hoog tijd dat de NS hierop aangesproken wordt door KASSA en een oplossing gaat bieden. Desnoods het e-ticket niet meer aanbieden. Alhoewel, het is natuurlijk wel een leuk verdienmodel voor de NS. Of ben ik nu te wantrouwend???
Jetta Franssen - Doetinchem
De optie wijzigen annuleren is nu eenmaal niet een van de voorwaarden bij de ns e tickets. Dus u weet dat het niet kan. I haalt 2 verschillende zaken doorelkaar. Een paar schoenen is heel wat anders als een e ticket en daar wordt u vooraf voor gewaarschuwd. Dus hier gaat kassa niets aan doen.
Voor contact met Kassa:
misschien moet je je eens verdiepen in misbruik maken van NS-tickets, inclusief het zwartrijden. Als voorbeeld: onlangs heeft NS de regels voor het samenreis ticket aangescherpt. Met als reden: er werd teveel misbruik van gemaakt.
Tuurlijk moet je de mensen tegenwoordig wantrouwen. Dat wordt toch elke dag weer bewezen.
Het is nooit anders geweest alleen waren mensen vroeger wat naiever.
Waarom zou NS dit uberhaupt moeten doen? Ze verkopen kaartjes waarbij de koper zelf de datum opgeeft. Waarom zou de NS dit moeten aanpassen als de koper niet wil reizen op de zelf gekozen datum?
De NS is hier overigens niet alleen in, bij menig pretpark koop je ook kaartjes op datum die niet aan te passen zijn.
Ik zou u niet wantrouwend willen noemen, u heeft immers geen idee wat het betekent als de NS het ticketsysteem wagenwijd openzet voor fraude. De vergelijking met schoenen getuigt van weinig begrip van de materie, een vergelijking met andere soorten kaartjes ligt natuurlijk veel meer voor de hand en ook daar gelden beperkingen omdat fraude anders veel te makkelijk is en de meeste mensen wel weten dat als fraude makkelijk is mensen het dus ook doen.
Vooral de zin: Desnoods het e-ticket niet meer aanbieden.
Lijkt erop om te zeggen omdat er toch niet mee gefraudeerd kan worden.
Misschien langer nadenken voordat je iets koopt. Dat geldt in heel veel gevallen.
Hallo Vanjetje ,
Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket of de gegevens op een e-ticket te wijzigen. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.
Lijkt mij duidelijk .
Bron: community.ns.nl
Dat de NS mensen wantrouwt snap ik helemaal. Mijn vertrouwen is ook niet zo hoog. Mar ik zie niet in waarom een e-ticket niet gedeactiveerd kan worden en opnieuw kan worden aangemaakt. Als je dan gecontroleerd wordt is hij gewoon niet geldig. En als je niet gecontroleerd wordt heb je geluk, maar dan had je net zo goed geen kaartje kunnen kopen. Netto maakt dat dus weinig uit.
Natuurlijk maakt het netto wel uit. Want de mogelijkheden aanbieden die u noemt maakt de systemen een heel stuk ingewikkelder, dus duurder.
Daarnaast moet NS dan twee keer de transactiekosten betalen die voor een zakelijke bankrekening gelden wanneer iemand een ticket terugbetaald wil hebben.
Voor niets gaat de zon op en ik voel er niets voor om te moeten betalen voor bovenstaande kosten die veroorzaakt worden door mensen die niet vooraf nadenken over hun aankopen.
Dus er zijn geen kosten om de ICT systemen aan te passen. Dat mag je dan eens uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt
Als iemand die jaren in de ICT heeft gewerkt. Dit kan theoretisch met 1 knop binnen 1 seconden, tijdens het gesprek wat al plaats vind en waar de klantenservice medewerker al voor wordt betaald. Dus, welke extra kosten exact? Sterker nog, het gesprek was een stuk korter geweest als dit mogelijk zou zijn dus daar wint het bedrijf alleen maar mee.
En de ontwikkeling van de software is een doorgaand proces. Gooi deze feature, die niet heel complex is, in de ontwikkelsprint en presto.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer