Va
door VanJetje May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeker dat verreweg de meeste mensen die om welke reden dan ook niet van een gekocht ticket gebruik kunnen maken, niet van plan zijn om dit te vermenigvuldigen/er misbruik van maken.
Ik kan wel 10 paar schoenen bestellen en daar 8 van terugsturen, maar een e-ticket wijzigen online, kan niet. Daar geldt de kopersbescherming dus kennelijk niet voor. Hoog tijd dat de NS hierop aangesproken wordt door KASSA en een oplossing gaat bieden. Desnoods het e-ticket niet meer aanbieden. Alhoewel, het is natuurlijk wel een leuk verdienmodel voor de NS. Of ben ik nu te wantrouwend???
Jetta Franssen - Doetinchem

1914 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - May 2, 2024 om 20:53
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De optie wijzigen annuleren is nu eenmaal niet een van de voorwaarden bij de ns e tickets. Dus u weet dat het niet kan. I haalt 2 verschillende zaken doorelkaar. Een paar schoenen is heel wat anders als een e ticket en daar wordt u vooraf voor gewaarschuwd. Dus hier gaat kassa niets aan doen.

sjjoppy
door sjjoppy - May 2, 2024 om 20:55
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Voor contact met Kassa:

Heb je een vraag over de tv-uitzending? Of heb je een klacht of tip? Mail dan naar kassa@bnnvara.nl.

Heb je een vraag over de website of het forum? Mail dan naar kassa-online@bnnvara.nl.

Kom je er niet uit met een bedrijf en wil je contact met de Belbus? Mail dan je verhaal inclusief correspondentie naar belbus@bnnvara.nl.

Janzegt
door Janzegt - May 2, 2024 om 21:16
133 Antwoorden / Vragen

misschien moet je je eens verdiepen in misbruik maken van NS-tickets, inclusief het zwartrijden. Als voorbeeld: onlangs heeft NS de regels voor het samenreis ticket aangescherpt. Met als reden: er werd teveel misbruik van gemaakt.

ju
door juliomariner - May 2, 2024 om 21:21
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk moet je de mensen tegenwoordig wantrouwen. Dat wordt toch elke dag weer bewezen.

rj
door rjw May 3, 2024 om 13:26
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Het is nooit anders geweest alleen waren mensen vroeger wat naiever.

ne
door neodutchio - May 2, 2024 om 21:46
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou NS dit uberhaupt moeten doen? Ze verkopen kaartjes waarbij de koper zelf de datum opgeeft. Waarom zou de NS dit moeten aanpassen als de koper niet wil reizen op de zelf gekozen datum?
De NS is hier overigens niet alleen in, bij menig pretpark koop je ook kaartjes op datum die niet aan te passen zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 3, 2024 om 12:48
2093 Antwoorden / Vragen

Ik zou u niet wantrouwend willen noemen, u heeft immers geen idee wat het betekent als de NS het ticketsysteem wagenwijd openzet voor fraude. De vergelijking met schoenen getuigt van weinig begrip van de materie, een vergelijking met andere soorten kaartjes ligt natuurlijk veel meer voor de hand en ook daar gelden beperkingen omdat fraude anders veel te makkelijk is en de meeste mensen wel weten dat als fraude makkelijk is mensen het dus ook doen.

Thijs12
door Thijs12 - May 3, 2024 om 12:58
554 Antwoorden / Vragen

Vooral de zin: Desnoods het e-ticket niet meer aanbieden.
Lijkt erop om te zeggen omdat er toch niet mee gefraudeerd kan worden.
Misschien langer nadenken voordat je iets koopt. Dat geldt in heel veel gevallen.

marita5
door marita5 - May 4, 2024 om 11:10
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Vanjetje ,

Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket of de gegevens op een e-ticket te wijzigen. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

Lijkt mij duidelijk .

Bron: community.ns.nl

Ozymandias
door Ozymandias - May 4, 2024 om 12:18
174 Antwoorden / Vragen

Dat de NS mensen wantrouwt snap ik helemaal. Mijn vertrouwen is ook niet zo hoog. Mar ik zie niet in waarom een e-ticket niet gedeactiveerd kan worden en opnieuw kan worden aangemaakt. Als je dan gecontroleerd wordt is hij gewoon niet geldig. En als je niet gecontroleerd wordt heb je geluk, maar dan had je net zo goed geen kaartje kunnen kopen. Netto maakt dat dus weinig uit.

Iv
door Ivo W May 4, 2024 om 19:01
734 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk maakt het netto wel uit. Want de mogelijkheden aanbieden die u noemt maakt de systemen een heel stuk ingewikkelder, dus duurder.
Daarnaast moet NS dan twee keer de transactiekosten betalen die voor een zakelijke bankrekening gelden wanneer iemand een ticket terugbetaald wil hebben.

Voor niets gaat de zon op en ik voel er niets voor om te moeten betalen voor bovenstaande kosten die veroorzaakt worden door mensen die niet vooraf nadenken over hun aankopen.

rj
door rjw May 4, 2024 om 19:52
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Dus er zijn geen kosten om de ICT systemen aan te passen. Dat mag je dan eens uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt

Ozymandias
door Ozymandias May 5, 2024 om 11:07
174 Antwoorden / Vragen

Als iemand die jaren in de ICT heeft gewerkt. Dit kan theoretisch met 1 knop binnen 1 seconden, tijdens het gesprek wat al plaats vind en waar de klantenservice medewerker al voor wordt betaald. Dus, welke extra kosten exact? Sterker nog, het gesprek was een stuk korter geweest als dit mogelijk zou zijn dus daar wint het bedrijf alleen maar mee.

En de ontwikkeling van de software is een doorgaand proces. Gooi deze feature, die niet heel complex is, in de ontwikkelsprint en presto.