Fr
door Fred Mennen Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ontvanger niet later (na verzending) je afhaalpunt bepalen.
Ook niet als vast afhaaalpunt instellen.
Dit heeft Post.NL voor jou bepaald.

5645 15 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 17, 2024 om 13:13
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Als eerste antwoord: u kunt in ieder geval bij de verzender van het pakket aangeven wat het afhaaladres moet zijn.

Daarnaast is het zo dat indien u niet thuis bent post.nl het aflevert op een afhaalpunt bij u in de buurt en u daar dan wel een melding van krijgt.

in
door intel08 - Apr 17, 2024 om 13:47
20 Antwoorden / 2 Vragen

Dat klopt, wat is uw vraag precies?

Heel vervelend maar PostNL bepaald dit inderdaad. Om dit te voorkomen kunt u in de PostNL app uw bezorgvoorkeuren aangeven.
Bijvoorbeeld eerste optie, thuis bezorgen, tweede optie bij niet thuis een afgesproken plek of een afhaalpunt. Als u wil voorkomen dat het naar een bepaald punt gaat, stel uw voorkeuren in. Zorg dat u thuis bent of pas de bezorging aan naar een ander moment dat past (dit kan vaak de avond van tevoren in de app). Toch kunt u daarmee niet helemaal voorkomen dat het soms naar een bepaald afhaalpunt gaat.

ti
door timelu Apr 17, 2024 om 14:26
43 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas kun je in de postnl app geen voorkeur voor een afhaalpunt aangeven.

Je kunt alleen het afhaalpunt wat het dichtste bij is kiezen.

In mijn geval een winkel met openingstijden overdag.

Ik wou dit graag wijzigen naar een punt een paar honderd meter verderop,

dat ook open is in het begin van de avond en op zondag. Maar dat kon niet in de app.

Ik heb met postnl gebeld of ze het voor mij aan konden passen in mijn account,

maar ook dat was onmogelijk.

Ik vraag nu als iemand alleen maar via postnl wil verzenden of het gestuurd kan worden
naar een pakketpunt van mijn keuze of nog liever, ik laat het verzenden via DHL.

Daar kan je wel zelf kiezen voor een ophaalpunt en je kunt het in de mail zelf aanpassen.

weissman
door weissman Apr 22, 2024 om 12:54
30 Antwoorden / 3 Vragen

"Zorg dat u thuis bent" vind ik nogal kort door de bocht. Vaak weet je van tevoren niet wanneer een afzender het pakket verzend. Dan krijg je de ochtend van de bezorgdag bericht (als je geluk hebt, soms krijg je het niet of pas nadat de bezorger is geweest). Dus vrij nemen of plannen is al onmogelijk.

Verder zal het niet de eerste keer zijn dat je uren zit te wachten om vervolgens bericht te krijgen "Helaas hebben we het bezorgmoment niet gehaald, we proberen het later nog voor 22.00 uur". Dus ook je mantelzorgtaak, tennisafspraak of iets dergelijks laat je ook maar schieten om toch vooral te zorgen dat je thuis bent.

En dan wordt het sorry maar helaas toch de volgende dag, als je geluk hebt.

rj
door rjw - Apr 17, 2024 om 14:43
3264 Antwoorden / 5 Vragen

PostNL moet de pakketten over de afhaalpunten verdelen. Afhaalpunten kunnen maar een bepaald aantal pakketten opslaan. Als het te vol wordt bij een afhaalpunt moeten ze uitwijken naar locaties waar nog wel ruimte is.

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2024 om 19:12
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Er zijn ook automaten, soms in een winkelcentrum, soms bij tankstations. Die zijn (gebleken) praktisch.

rialome
door rialome - Apr 19, 2024 om 13:03
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ook zo iets kan je zelf niet bepalen waar je pakje afgehaald mag worden hoop mensen zijn slecht ter been of geen vervoer moet net als bij dhl beter geregeld worden

hetklopt
door hetklopt - Apr 19, 2024 om 13:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt als vast afhaalpunt naast je huisadres maar één door post.nl gekozen afhaalpunt aangeven. Waarom geen keuze van meerdere punten in je omgeving? In de app geeft post.nl maar één mogelijk aan, een winkel in het voetgangersgebied. Ik ben echter invalide en kan daar dus niet met mijn auto komen. Dit terwijl er ook een afhaalpunt bij een supermarkt is, voor mijn gevoel nauwelijks verder van mijn huis verwijderd, maar waar ik voor de deur kan parkeren.

djfox741
door djfox741 - Apr 19, 2024 om 13:36
40 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt, als ik een pakketje moet ophalen bij zo'n punt, dan word er voor gekozen dat ik er 23 minuten over moet lopen en is 1,7Km. verder.

Terwijl mensen die 50 meter verder wonen in dezelfde straat, naar een punt mogen/moeten wat 650meter en in 9 minuten te bereiken is.

rj
door rjw Apr 19, 2024 om 20:40
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Maar als het pakketpunt om de hoek vol is dan moet het ergens anders worden gebracht.

Jo
door JohnnyH - Apr 19, 2024 om 13:47
15 Antwoorden / Vragen

Inderdaad soms vreemd, ooit meegemaakt dat het bij de Spar in dorp 7km verderop werd afgegeven ipv een van de 3 afhaalpunten in eigen woonplaats.
Die keer ook net zaterdag terug van vakantie dus ook niet op kunnen halen want Spar was zondags gesloten. Maandag retour afzender en toen weer opgestuurd naar mij thuis.

Zou inderdaad makkelijker zijn bij niet thuis een vast afgiftepunt.

Ri
door Rik Hindriks - Apr 19, 2024 om 13:48
3 Antwoorden / Vragen

Dat klopt niet. In de PostNL app kun je aangeven dat je pakjes die niet in de brievenbus passen bij een afhaalpunt wil afhalen.

dat afhaalpunt kun je zelf kiezen.

Zodra een pakje binnen komt bij PostNL wordt dan het lever adres gewijzigd wanneer het te groot is voor de brievenbus.

werkte in het begin niet , ze kwamen toch langs.  Maar het gaat intussen al zeker een jaar prima.

ook wanneer er bij de bestelling een ander adres staat.

werkt bij DHL ook trouwens.

pe
door pebk - Apr 19, 2024 om 14:56
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een klacht, geen vraag. Klachten kunnen naar bijvoorbeeld klacht.nl (link naar postnl deel)

Ta
door Tanja1465 - Apr 19, 2024 om 16:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft volkomen gelijk. Ik moet 2 km lopen voor het "dichtsbijzijnde afhaalpunt" dat Post.nl voor mij bedacht heeft terwijl er 200 meter verderop eentje is in de supermarkt waar ik sowieso vaak om. Zelf aanpassen kan niet, willen ze ook niet. Soms kan je het bij het plaatsen van een bestelling zelf aanpassen, maar lang niet altijd. Ik vind dat erg klantonvriendelijk.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 19, 2024 om 16:35
2063 Antwoorden / Vragen

Ik kan in de app ook maar één afhaalpunt kiezen en dat is niet de dichtsbijzijnde, anderzijds vermoed ik dat het daar al zo druk is dat ze dat punt niet verder willen belasten. Wat ik eigenlijk jammer vindt is dat ze dit soort dingen niet beprijzen, dan kun je tenminste kiezen als je je het waard vind en anders de goedkope optie gebruiken.

clio23
door clio23 - Apr 20, 2024 om 14:04
49 Antwoorden / 0 Vragen

Voor al die mensen die zo lopen te klagen, zorg of dat je thuis bent of verander de afleverdatum naar een andere dag. Er wordt ruim van te voren aangegeven waarneer er afgeleverd word en dat je dat kunt veranderen als het niet uitkomt.

clio23
door clio23 - Apr 20, 2024 om 14:29
49 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is toch logisch. De bezorger heeft bepaalde postcodes in zijn aflevergebied, daar buiten is niet zijn wijk. Als je een ander afhaalpunt wil dan kan het wel, maar dan moet je bij het bestellen dat als afleveradres gebruiken. Wordt niet eerst gekeken of je thuis bent maar gaat direct naar het afleverpunt. Makkelijkste is natuurlijk dat je de bestelling laat bezorgen op een dag en tijd waarop je wel thuis bent. Gelegenheid zat om dat via de app te regelen.

capteam
door capteam - Apr 21, 2024 om 18:10
44 Antwoorden / 0 Vragen

Echt belachelijk inderdaad, eerder ging het spul eigenlijk standaard naar de lokale Jumbo die 's avonds tot 20 of 21 uur 's avonds open is, maar tegenwoordig gaat het naar een lokale garage die toevallig ook PostNL punt is, en die om 18 uur dicht is. Lekker handig als je uit het werk komt om 18:15.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 21, 2024 om 18:43
2063 Antwoorden / Vragen

Is alles wat u niet goed uitkomt gelijk "belachelijk" of zijn er nog meer criteria? Wist u trouwens dat de wereld niet om u draait of komt dat sowieso als een verassing?