NS geld terug
Op 1 November heb ik met een eenmalige OV kaart een traject gekocht Schiphol-Den Haag. Vervolgens reden er geen treinen op dit traject en moest ik eerst naar Rotterdam en daar de tram naar Den Haag nemen. Ik probeer dus vis de NS het betaalde trein ticket terug te krijgen. Nu is de opmerking van NS dat dit niet kon gezien ik niet heb ongechecked.
Volgens mij kan dit helemaal niet gezien ik geld heb betaald voor een service die vervolgens helemaal niet is geleverd. Of ik heb ingechecked of niet is helemaal niet relevant bij een eenmalige chipkaart gezien het geld al wel betaald is (dit is anders bij een abonnement wanneer je alleen betaald wanneer je incheckt).
KLopt wat de NS zegt? En zo ja, waar kan ik bezwaar maken tegen die regel?
Kennelijk stelt de NS dat nu u wel ingechecked maar niet uitgechecked hebt u de reis gemaakt heeft. In dat geval is er geen grond voor teruggave van de reissom. U had dus op Schiphol direct moeten uitchecken toen bleek dat de betreffende reis niet gemaakt kon worden.
Wellicht kunt u de NS overtuigen als u bewijzen hebt dat u de reis op een andere wijze hebt gemaakt.
Het kaartje is pas een geldig vervoersbiljet, als u bent ingecheckt.
Dat is zelfs zo als men zoals ik gebruik maakt van een Weekend Vrij abonnement. Niet ingecheckt, dan rij ik met een ongeldig vervoersbewijs en kan ik een boete krijgen
NS heeft u in de gelegenheid gesteld, via een omweg, uw bestemming te bereiken. Ik neem aan dat u daar gebruik van heeft gemaakt dus heeft u geen recht op geld terug. Als u voor de tram afzonderlijk heeft moeten betalen kan dit mogelijk voor een vergoeding in aanmerking komen.
[quote=tijger1 schreef op donderdag 1 jan 2015, 09:55]En hoe bent u dan in Rotterdam gekomen? Hebt u daarvoor opnieuw betaald?
Dat maakt toch niet uit? Het gaat om de vertragingstijd, vanaf een half uur vertraging is 50% vergoeding en vanaf één uur vertraging is 100% vergoeding.
Hoe lang was de vertraging dus?
De eis is nu eenmaal dat je incheckt, dus ook met een kaartje (anders zou je dat kaartje kunnen hergebruiken). Een niet ingecheckt kaartje is geen geldig vervoersbewijs. U had sowieso moeten inchecken voor de reis naar Rotterdam.
[quote=gerbera schreef op donderdag 1 jan 2015, 12:34]NS heeft u in de gelegenheid gesteld, via een omweg, uw bestemming te bereiken. Ik neem aan dat u daar gebruik van heeft gemaakt dus heeft u geen recht op geld terug. Als u voor de tram afzonderlijk heeft moeten betalen kan dit mogelijk voor een vergoeding in aanmerking komen.Onjuist. Het gaat om de duur van de vertraging.
Wanneer kan ik géén Geld terug bij vertraging aanvragen?
•Als wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd (informatie over werkzaamheden vindt u bij Werk aan het spoor). •
•In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
Dus niet alleen de duur van de vertraging maar ook werkzaamheden zijn bepalend. In dat geval is vooraf bekend dat er een langere reistijd is. Is er in dat geval, zoals ik schreef, gebruik gemaakt van de alternatieve route is er geen recht op terugbetaling.
[quote=gerbera schreef op donderdag 1 jan 2015, 14:22]Wanneer kan ik géén Geld terug bij vertraging aanvragen?
•Als wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd (informatie over werkzaamheden vindt u bij Werk aan het spoor). •
•In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
Dus niet alleen de duur van de vertraging maar ook werkzaamheden zijn bepalend. In dat geval is vooraf bekend dat er een langere reistijd is. Is er in dat geval, zoals ik schreef, gebruik gemaakt van de alternatieve route is er geen recht op terugbetaling.
Appels en peren. In de eerste reactie ging het nog om een alternatieve route en afzonderlijke kosten voor de tram en hier gaat het om van te voren aangekondigde vertraging. De alternatieve route is beide gevallen niet relevant, als er bovenstaande voorwaarden niet van toepassing zijn dan blijft de tijd van de vertraging de maatstaf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer